Anonym bruker Skrevet 6. februar 2012 #1 Skrevet 6. februar 2012 Hei! Gutten (3,5år) min går i en friluftsbarnehage å er mye ute. Vi må lage matpakke til han for 2-3 måltider. Så trenger litt inspirasjon til hva jeg kan lage, blir liksom mye av det samme; Brødskive med kaviar/laverposte/smørost klappet sammen. I det siste har han hatt med mer og mer mat hjem igjen. (skjønner jo det, er jo utrolig kjedelig mat..) såå, det eneste kriteriet som er, er at maten må være lett å ta med seg ut på tur. Bare kom med forslag Takker og bukker!
Gjest Ganske Skrevet 6. februar 2012 #2 Skrevet 6. februar 2012 Hjemmelaget pizza med grov bunn. Fyllte horn med ost, skinke, peperoni, kjøttdeig, pølse. Pleier å lage opp mye og ha i frysen, så er det til mange nister.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2012 #3 Skrevet 6. februar 2012 Hjemmelaget pizza med grov bunn. Fyllte horn med ost, skinke, peperoni, kjøttdeig, pølse. Pleier å lage opp mye og ha i frysen, så er det til mange nister. Horn var lurt!
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 6. februar 2012 #4 Skrevet 6. februar 2012 (endret) Ikke mye inspirasjon fra meg da, siden min kun vil ha en skive med salami... Endret 6. februar 2012 av den perfekte mor
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2012 #6 Skrevet 6. februar 2012 omelett i muffinsform Hvordan gjør man det?
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2012 #7 Skrevet 6. februar 2012 Jeg har variert en del, men ungene foretrekker som regel brødskiver. Det som også er poppulært er tørket frukt og nøtter, samt en del middagsrester. Kjøttkake på pinne, et kyllinglår, laks på skiva og det meste som kan puttes inn i en omelett er poppulært. Et kokt egg liker de også. Horn, pizzasnurrer ol er ikke mer poppulære enn brødskiver hos ungene. Derfor ender det bestandig opp som lunsh til meg i steden .
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 6. februar 2012 #8 Skrevet 6. februar 2012 Pizza og ostehorn, pizzasnurrer, tortillalefser med ost, skinke, agurk og tomat, grove vafler, grove muffins, toast (pakker dem i aluminiumsfolie, så holder de på varmen til første måltidet), salat med pasta og kyllingboller, evt andre middagsrester som kan spises kalde... Det er bare til å la fantasien jobbe, for mulighetene er store
Vossafår Skrevet 6. februar 2012 #9 Skrevet 6. februar 2012 Mine får "vanlig" pålegg, leverpostei med agurk, ost og skinke med paprika, spekepølse, brunost ol. De spiste aldri opp matpakkene sine heller, helt til 10 åringen kom hjem en dag å sa: mamma, ikke klin sammen brødskivene mine, de blir så tykk og ikke så god. Vips, nå har deler vi skivene i to, bruker mellomleggspapir samme hva vi har på. Om papiret blir klinete så gjør det vistnok ingenting ;-) Nå spiser de så og si alt, med samme pålegg, annen innpakking :-) Jeg er ikke tilhenger av dobble skiver selv, men hadde forventer at barna ville ha det... Hehe!
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2012 #11 Skrevet 6. februar 2012 Pleier som regel å sende med rester fra middag dagen etter, hvis vi har noe som kan spises kaldt eller lett å ta med. Har sendt med kjøttboller, fiskekaker etc. Du kan få kjøpt mat termos for barn og kan sende med han suppe f.eks. Det gjorde jeg en gang, og det ble veldig bra.
maxim Skrevet 6. februar 2012 #12 Skrevet 6. februar 2012 man får også kjøpt fiskekaker som er forma som en fisk, sundt og morsomt for barna og spise
Gulljnta Skrevet 6. februar 2012 #13 Skrevet 6. februar 2012 Matmuffins Finner gode oppskrifter på nett
3småtroll♥ Skrevet 6. februar 2012 #14 Skrevet 6. februar 2012 Jeg lager ofte små spyd med blanding av det vi har på. Eksempler på det er ost, pølser, kjøttboller, tomat, paprika osv Ellers har jeg kjøpt en del "matpakketing" på http://www.allthingsforsale.com/103-bento-accessory?p=11 Masse morsomt der:) Barna får gjerne middagsrester med seg, jeg baker grove horn, grove pannekaker og matmuffins for å variere litt:) Brød og pålleg får ofte en festlig fassong og da smaker det fort bedre gitt Bruk fantasien og ha nok små bokser som du kan legge frukt, nøtter, litt fruktmos, yougert, bær eller annet i. Ene barnet her elsker paprika, men det blir jo ikke noe godt hvis det ligger blandet med alt det andre i mange timer.. Sender med maiskorn også og da er det kjekt med en liten boks med lokk så det ligger for seg selv
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2012 #15 Skrevet 6. februar 2012 Nå får barna mine servert mat på skolen og i barnehagen (ikke Norge) så jeg lager ikke lenger matpakker. Før vi flyttet var jeg derimot glad i å lage kreative matpakker, så jeg har noen tips å dele; Minipai (fylles med masse forskjellig, f.eks. fetaost, kyllingbiter, tomater, løk, hvitløk) - bare fantasien som setter grenser. Lakserull eller wrap med grønnsaker, kremost, kyllingpålegg ++ Matmuffins Horn/pizzasnurrer med grovt mel Grønnsaker, kjøtt og litt dressing i pitabrød Pastasalat Fiskekaker (fint hvis du har pepperkakeformer i forskjellige figurer, gjør fiskekakene ekstra spennende). Omelett Baguetter med masse deilig grønnsaker, ost, skinke, kylling +++ Eggerøre Vanlige brødskiver (men jeg tar ofte og bruker former slik at brødskiven blir en sommerfugl, et hjerte osv). Ved siden av dette er det fint med små bokser eller muffinsformer hvor man legger ved litt småsnacks. F.eks. oppskåret fiskepudding, fiskekaker, falukorv, nøtter, rosiner, kornmokjeks eller salte kjeks, oppskåret frukt, gulrøtter, blomkål, agurkstenger, oliven +++ Bare fantasien som setter grenser. Pleier også å lage grillspyd med ost og cherrytomater om hverandre, f.eks.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2012 #16 Skrevet 6. februar 2012 Jeg så på noe som heter "søte fristelser" på kanal fem. Det er to søstre som eier en cupcake butikk i D.C (tror jeg). Dem lager alt mulig til forskjellige selskaper. En gang så jeg at dem laget noe pizza cupcakes (eller muffins). Det er noe jeg kunne prøvd ut selv. Da stekte dem pizza deig i muffins former og la på div. toppings som man pleier å bruke til pizza.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå