Anonym bruker Skrevet 6. februar 2012 #1 Skrevet 6. februar 2012 Regner dere ut selv, eller finner dere det på en side? Ser kun uker her på BIM..
Moden mamma til 3 :) Skrevet 6. februar 2012 #2 Skrevet 6. februar 2012 Bruk denne kalkulatoren: http://nhi.no/graviditetsoraklet/svangerskap-og-fodsel/kalender/svangerskapskalkulator-15358.html
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2012 #3 Skrevet 6. februar 2012 Bruker en kalkulator på babyverden, og en app på telefonen.
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 6. februar 2012 #5 Skrevet 6. februar 2012 Vær obs på at den kalkulatoren IKKE nødvendigvis stemmer. Jeg får opp at jeg er 34+2, mens jeg er 34+4. Det fordi den kalkulatoren tar utgangspunkt i at et svangerskap er 40+2, mens nyere retningslinjer sier 40+3 Mitt svangerskap deriomot er 40+4 pga at ingen tar høyde for at det skuddår i år.... Så når kalkulatoren sier at jeg har 41 dager igjen, så er sannheten at jeg har 42... (pga skuddårsdagen)
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2012 #6 Skrevet 6. februar 2012 Hmm, burde det ikke trekkes fra en dag på termindatoen i stedet for å legge til en dag? Tenker på skuddårsdagen, dersom kalkulatorene ikke tar hensyn til denne dagen og regner 28 dager, vil man jo sitte med en dag for mye, tatt årets kalender med 29 dager i februar i betraktning. Eller er jeg helt på bærtur?
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 6. februar 2012 #7 Skrevet 6. februar 2012 Hmm, burde det ikke trekkes fra en dag på termindatoen i stedet for å legge til en dag? Tenker på skuddårsdagen, dersom kalkulatorene ikke tar hensyn til denne dagen og regner 28 dager, vil man jo sitte med en dag for mye, tatt årets kalender med 29 dager i februar i betraktning. Eller er jeg helt på bærtur? Du må legge til en dag da du får en dag ekstra,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå