Mamma_til_3_jenter <3 Skrevet 6. februar 2012 #1 Skrevet 6. februar 2012 Var hos jordmor idag og blodtrykket var på 90/60 er det lavt? Jordmor sa ingenting om det og jeg husker jo aldri på å spørre om det når jeg sitter der da,det er sånn som kommer etterpå Det er det laveste jeg har hatt i mine svangerskap...
turbooglykkelig Skrevet 6. februar 2012 #2 Skrevet 6. februar 2012 Jeg har ligget på 80/50, og det er jo egentlig veldig fint med lavt blodtrykk selv om jeg ofte er litt svimmel. Hadde du spurt, vil jeg tro jordmor hadde svart at det er lavt og FINT :-)
Mamma_til_3_jenter <3 Skrevet 6. februar 2012 Forfatter #3 Skrevet 6. februar 2012 Jeg har ligget på 80/50, og det er jo egentlig veldig fint med lavt blodtrykk selv om jeg ofte er litt svimmel. Hadde du spurt, vil jeg tro jordmor hadde svart at det er lavt og FINT :-) Takk for svar Er sikkert derfor jeg er litt svimmel innimellom også da :-) Men hadde vært kjedeligere med høyt blodtrykk ja...
turbooglykkelig Skrevet 6. februar 2012 #4 Skrevet 6. februar 2012 Drikk mye vann! Det øker ikke blodtrykket, men hjelper mot svimmelheten :-)
Mamma_til_3_jenter <3 Skrevet 6. februar 2012 Forfatter #5 Skrevet 6. februar 2012 Drikk mye vann! Det øker ikke blodtrykket, men hjelper mot svimmelheten :-) Det må jeg nok bli flinkere til en jeg er ja skjønner jeg! Takk for tips :-)
Gjest Kira 1+1 underveis Skrevet 6. februar 2012 #6 Skrevet 6. februar 2012 Var hos jordmor idag og blodtrykket var på 90/60 er det lavt? Jordmor sa ingenting om det og jeg husker jo aldri på å spørre om det når jeg sitter der da,det er sånn som kommer etterpå Det er det laveste jeg har hatt i mine svangerskap... Jeg har ligget på omkring det samme som deg (og litt lavere noen ganger), og fått beskjed fra jordmor om at det er et kjempe fint blodtrykk når man er gravid. Bare bra for babyen at mor har lavt blodtrykk, selv om man noen ganger kan bli litt svimmel:)
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2012 #7 Skrevet 16. februar 2012 Det hjelper med salt (må være havsalt eller salttabletter). Selv spiser jeg salt baconkjøtt. Noe som også hjelper er ekte lakris. Begge deler setter opp blodtrykket. Har alltid hatt lavt blodtrykk. Var hos legen forleden dag, følte meg veldig slapp, og blodtrykket var 60/85. Fikk også der råd om å spise mer salt. Du må selv tilpasse mengden, men man blir veldig tørst, men det er jo bra, det er jo sunt å drikke mye vann.. Målte selv brodtrykket igår (det lønner seg å kjøpe en god blodtrykkmåler) og da hadde det steget til 75/115. I dag var det like høyt. Så lykke til dere som sliter med lavt blodtrykk
Athene75 Skrevet 16. februar 2012 #8 Skrevet 16. februar 2012 Jeg har 100/60 når jeg ikke er gravid jeg....men var oppi 120/80 under graviditeten....er jo verre om det er høyt, selv om lavt blodtrykk kan gi utslag i svimmelhet og at det svartner litt når en reiser seg raskt opp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå