Gå til innhold

Smarte tips til å få i de søte små tran?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og tips til å huske på det :) det står jo at etter åpning bør den stå kjøleskapet, så har en tendens til å glemme hele tranen :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gir tran med gummituten til en tåteflaske, det funker helt flott! Det blir nesten ikke søl, og dessuten gir jeg når småen ligger på stellebordet uten klær. Dermed slipper vi å ødelegge klær - tranlukt på klær er forferdelig og går ikke helt bort, i alle fall ikke på ullklær som bare kan vaskes på 30 grader.

Putter tåtetuten inn i munnen på mini og heller tranen oppi. Så svelger han unna i sitt eget tempo, slipper både hosting og ut-igjen-spytting;o) Det tok litt tid i starten og krevde litt tålmodighet, men nå smatter han i seg hele dosen på 10-20 sekunder.

Tips til å huske det har jeg dessverre ikke... Annet enn å ha en fast tid/rutine for å gi tran. Vi gir ved kveldsstell. Glemte det mye selv i begynnelsen, av samme grunn som du oppgir. Jeg prøvde imidlertid å være streng på å gå og hente den når jeg kom på det, noe jeg som regel gjorde når jeg var kommet ned på badet:-/ Men da var det baby under armen og opp igjen og hente tran. Etter hvert ble det lettere å huske og nå glemmer jeg nesten aldri å ta tranen med ned når mini skal stelles.

Tar med flaske på badet og setter den i kjøleskapet igjen etter at småen er stelt og lagt.

Skrevet

På en del apotek selges det nå noe som heter EasyTran som kan være verdt et forsøk. Selges også på nett: http://easytran.no/

Tips til å huske: Ha lapp over stellebordet, ha fast påminnelse på mobilen.

Skrevet

Jeg gir d-vitamin dråper. 5 dråper hver dag. Nå gir jo jeg grøt, så blander bare dråpene i grøten. Har ingen svar på hvordan man skal gjøre det hvis man ammer :/

Skrevet

D-vitamindråpene drypper jeg rett i munnen. Hun gulpa opp all tranen med engang, så vi begynte med dråper isteden. Men så vi prøvde med tran, ga vi det i en sprøyte.

Skrevet

Det er mye letter å få i lillemor tran med EasyTran-sprøytene. I tillegg synger jeg en sang til henne når hun får tranen og da svelger hun unna og synger med litt innimellom ;) Utrolig herlig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...