Gå til innhold

flere førsteklassingspørsmål:

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor lang er skleldagen?

følges de inn den første tida, eller går de inn til skolen selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

skoledagen, that is...

HI

Skrevet

Her slutter de 13.45 tror jeg. Jeg kommer til å følge gutten min inn i begynnelsen ja.

Skrevet

Her er skolen fra 08.30, til 13.30 hver dag. Det er fordi at alle på skolen skal slutte samtidig, så småskolen kan ta følge med eldre søsken til og fra skolen.

Om du følger de inn eller ikke, må du nesten se ann på ditt barn.

Ene gutten min måtte jeg følge inn i 3 år, men han som nå går i 1.klasse, løper inn av seg selv.

Skrevet

De spørsmålene har jeg også sett her mange ganger, men jeg kan jo svare likevell:

Her starter de 08.30 og slutter mellom 12.00 og 14.00. De stiller opp ute og så blir klassene hentet inn. Samme prosedyre etter friminutter.

De fleste blir fulgt av en voksen fortsatt, men mange har etablert "gågrupper" slik at 3 til 6 barn fra samme område blir fulgt av en voksen. Det går på rundgang mellom foreldrene. Noen går selv.

Nesten alle barna går på SFO og de fleste blir hentet der av foreldrene. Noen få går hjem selv til et avtalt klokkeslett.

Skrevet

Da sønnen min gikk i 1. klasse, så startet skoledagen kl. 08.30 og slutter 13.15. (sluttet kl. 13.00 på fredager). Så er det noen barn som går hjem, mens andre går til sfo og noen har leksehjelp.

På morgen da barna ankom skolen, så var det noen som ble fulgt inn til skolegården, mens andre løper inn selv. Så stiller de seg på en rekke også kommer læreren og henter dem inn.

Etter siste timen tar dem læreren i hånda før dem går ut døren og sier takk for i dag. Dette er noe alle må gjøre, så etter siste timen stiller læreren seg ved døren klar.

Skrevet

Her starter dagen 8.30 og de slutter 14.10.

1. og 2. klasse har fri hver onsdag.

Storesøster tar bussen til og fra skolen. Jeg kjørte henne til bussen i starten, hun gikk hjem selv. De første mndene ble de hentet ved bussene og fulgt til bussene.

Jeg kjørte henne helt til skolen og fulgte henne inn de 2-3-4 første dagene til vi fant skikkelig utav dette med bussen.

Nå går hun til og fra bussen selv. Både hjemme og på skolen.

Det er hun som har ønsket det slik.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...