Gjest stårma Skrevet 6. februar 2012 #1 Skrevet 6. februar 2012 Noen som vet når barnehagen starter for 1åringer som begynner i barnehage til høsten? Har hørt at det er litt senere start for 1åringer enn de andre barna? Har prøvd å google dette og å lese på kommunens side, men finner ikke ut av det. Sitter å prøver å planlegge permisjon m og uten lønn, ferie osv.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2012 #2 Skrevet 6. februar 2012 Dette tror jeg det er forskjellig praksis på. Ring den aktuelle barnehagen du, så får du svar.
Tullsjura Skrevet 6. februar 2012 #3 Skrevet 6. februar 2012 Dette er vel forskjell ifra barnehage til barnehage
Gjest stårma Skrevet 6. februar 2012 #4 Skrevet 6. februar 2012 hmmm... ikke så lett å planlegge med andre ord, jeg vet jo ikke hvilken bhg mini starter i til høsten siden opptaket ikke har vært enda...
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 6. februar 2012 #5 Skrevet 6. februar 2012 Som en hovedregel begynner nytt bhg år fra 15.august, men det er likevel opp til hver og en bhg å bestemme dette selv.. Hovedopptaket er flyttet fra 1.mars til 1.februar.
Føken siruppsnipp Skrevet 6. februar 2012 #6 Skrevet 6. februar 2012 Jeg jobber i bhg. og har aldri hørt før at 1. åringene starter senere, det har isåfall vært etter foreldres ønsker. i enkelte bhg starter noen mandag og andre onsdag den samme uken, det er ofte det beste for barna.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2012 #7 Skrevet 6. februar 2012 Her starter ettåringene, og de andre nye, i løpet av august. Noen starter den 1. og noen den 30. Dette er fordi de ikke ønsker å ha for mange nye barn på en gang. Innkjøringen går lettere når de ansatte har tid til å ta seg ekstra av de nye. Vi ringte barnehagen tidlig på våren og ba om å få være blant de første som startet. Da ordnet de det.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2012 #8 Skrevet 6. februar 2012 Som en hovedregel begynner nytt bhg år fra 15.august, men det er likevel opp til hver og en bhg å bestemme dette selv.. Hovedopptaket er flyttet fra 1.mars til 1.februar. [Dette er jo veldig forskjellig. Her i Oslo starter barnehageåret 1.august, og hovedopptaket har frist 1.mars. Vanlig at barn starter på forskjellige datoer i løpet av måneden for at ikke 8 barn skal ha innkjøring de samme dagene. Men jeg vet ikke helt om du kan pålegges å eventuelt vente noen dager eller uker etter at barnehageåret begynner, pga. at mange barn skal begynne. RIng kommunen og spør. Ellers var det jo lurt som en annen skrev her, og ringe barnehagen med en gang du har fått plass og ønske en startdato.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå