Anonym bruker Skrevet 5. februar 2012 #1 Skrevet 5. februar 2012 Ble du skadet? Fikk du noen senskader? Jeg ble påkjørt for en uke siden. Har fått mer og mer vondt i nakken. De første par dagene kjente jeg ikke noe bortsett fra hodeverk. Hører med til historien at jeg ble whiplash-skade for 10 år siden. Har vært bra de siste fem årene. Håper ikke det er påàn igjen.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2012 #2 Skrevet 5. februar 2012 nei, men jeg kjørte på en venninne bakfra, i veldig lav fart under nedbremsing på glatta en gang.. hadde vel kanskje 20km/t og hun hadde nesten stoppet, men hun fikk jo en liten sleng og var stiv og støl et par dager etterpå... har ikke hatt noe plager etter disse dagene, men hun har ikke hatt tidligere skader da.. så jeg vil tro det er mulig at det er pån igjen, men fullt mulig det går fort over igjen.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2012 #3 Skrevet 5. februar 2012 Ja, jeg ble påkjørt bakfra for 20 år siden, fikk påvist whiplash, og har vært plaget siden dengang. Går jevnlig til fysioterapeut, ikke det at det kurerer det, men tror nok behandlingen hjelper litt likevel:)
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2012 #4 Skrevet 5. februar 2012 Takk for svar begge to! Til deg som ble skadet: kjente du det med det samme? Hun som kjørte på meg vel ca 40 km i timen. Var bra smell for å si det sånn. Jeg sto i ro. Whiplash-skaden jeg har fra før fikk jeg i en front-kollisjon. Husker ikke noe fra selve ulykken og hadde vondt så mange steder den første tiden at jeg husker ikke akkurat hvordan det var med nakken. Gikk med krage fra starten den gang. Tok mange år før jeg ble noenlunde. Håper virkelig ikke jeg får en ny runde med nakke-smerter.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2012 #5 Skrevet 5. februar 2012 ja, i 1994,ble påkjørt av en lastebil i ca 70 km.jeg sto stille, og han i fart. sitter i dag 100 % uføre, pga skaden... og ja, jeg merka det med en gang, som om jeg hadde kniver i nakken...vært mye opp og ned, men mest dårlig,brukt endel medisiner,men ikke til stor hjelp,eller,jo et ekteskap røyk for meg....men det hadde sikkert skjedd likevel.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2012 #6 Skrevet 6. februar 2012 Ja. Var høygravid så tok turen på legevakten og ble sendt rett til fødeavdelingen. Ingen skade skjedd, men merket at nakken hadde det vondt en stund etterpå. men bare muskler som jeg hadde spent når vi kræsjet. Gikk over etterhvert, husker ikke hvor lenge jeg hadde litt vondt. Vært i en ulykke tidligere, så skulle vel ikke så mye til før jeg kjente noe. Men det er vel noe med det at jeg var redd jeg skulle få vondt også.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2012 #7 Skrevet 6. februar 2012 Ja tre ganger. Men det har vært i sakte fart og ved stoppskilt, så det har ikke vært noen skader på meg annet enn litt stiv nakke i noen dager. All ære til den som oppfant nakkestøtten! Hvis du har en gammel whiplashskade og nakken din blir verre ville jeg tatt en tur til legen for å få sjekket det ut. Bedre med en tur for mye enn en for lite!
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2012 #8 Skrevet 6. februar 2012 Ja. Har en varig skade i nakken og er delvis ufør. Husk å få deg en legetime og melde fra der. Sett i gang med trening hos fysio som har peiling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå