Gå til innhold

"Guttegave" til jente

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spørsmål til dere som har barn (noe jeg ikke har selv enda). Jeg skal gi gave til ei lita jente som straks blir 4 år, og hun har ønsket seg litt "guttete ting". Jeg tenkte å lage et lite tema av gaven, men da blir jo gaven ganske "guttete", med blått papir, kort osv. Hadde dere som foreldre reagert på om deres lille jente fikk en "guttete" gave? Jeg vet at jeg ikke hadde reagert på det selv, men vil jo ikke at foreldrene skal synes det er "rart" heller..

Om noen har noen meninger om dette, kom gjerne med de:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker at gaven må tilpasses barnet, uavhengig av om det er gutt eller jente. Så pakk inn i blått hvis det passer best og gi jenta det hun ønsker seg:) Jeg ville i alle fall blitt glad hvis noen gjorde det for min jente.

Skrevet

Jeg hadde ikke syns det var rart. Kjenner de barnet sitt så vet de også at hun ønsker seg "guttegave" og da gjør de det selv også.

Har selv ei "guttejente" så hos oss er det ikke noe unormalt å få pakket inn gaver som "guttepakker" eller innhold som er gutteleker.

Jeg var også ei guttejente og fikk ofte gaver i blått papir. De fleste vennene mine var gutter, og mødrene hadde som oftes guttepapir hjemme til å pakke inn gaver med, så da ble det guttepapir til meg også. Jeg syns det var kjempefint med masse forskjellig papir på gavene mine.

Skrevet

Jeg hadde ikke reagert, men min snupp på omtrent samme alder, ønsker seg gjerne "gutteting", men hun er også rimelig rosagal, så det er ingen ting i veien for en bil innpakket i rosa papir om du skjønner hva jeg mener!

En ting til: Det finnes faktisk biler, bakguaner osv som er litt mer jentete enn de mest guttete tingene av samme sort

Skrevet

Jeg hadde ikke reagert på at gaven var "guttete", men å pakke inn med et tema ol er fulstendig bortkastet. Kort er bra, spessielt hvis det står "Klem" eller "Glad i deg" inni, men at kortet passer til papiret ol har de aldri brydd seg om. Jeg ser heller ikke noe galt i at det er en prinsesse på kortet og verktøyskrin i gaven for eksempel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...