Gå til innhold

Til dere som har barn/søsken med 5-6 års mellomrom...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...hvordan oppleves dette? Har en gutt som blir 5,5 år når babyen kommer. Og jeg er så spent på hvordan det blir! Han har jo vært enebarn helt til nå, og han gleder seg veldig. Ser for meg at han kan hjelpe mye til, men hvordan har det vært ellers?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Er litt over 5 år mellom meg og lillebror og må si at vi aldri har krangla, bank i bordet! Alltid vært kjempe gode venner og tatt godt vare på hverandre. Jeg hjalp en god del til, satte meg i lekegrinda med han og sto til og med opp på natta og ga han flaske hehe. I dag er han 16 og vi er beste venner. Han kommer til søstera si så ofte han har mulighet og er tidenes beste onkel for datteren min :)

Så ja tror det er en perfekt aldersforskjell :)

Skrevet

Koselig å lese :) Ser jo at to tette leker godt osv. og at det er det optimale for barna... så det er gøy å høre litt positive ting om stor aldersforskjell også. Dette vil jo gjevne seg veldig når de blir store, men jeg er spent på hvordan det er når de er barn. Er kun veldig vant til tette, i egen familie og venneflokk.

Skrevet

min gutt kommer til å være 6.5 når baby kommer- han gleder seg masse!

For meg er det riktig å ha litt alderforskjell, det er et bevisst valg, jeg liker å ta livet med ro..hehe vi prøvde i 15 mnd før denne spira satt, så egentligt ønsket vi ca 5 år forskjell.

Min bror har 3 barn- 2 tette 1.5 års forskjell og en tredjemann som kom 6 år senere etter mellomste. De to tette har alltid kranglet seg imellom men med minstemann har de mer eller mindre vært omsorgsfulle, er pluss og minus med begge deler.

jeg selv har 3 eldre søsken, ei som er 2 år eldre, en som er 10 år og en tredje som er 13 år. min erfaringer er at søsken finner hverandre uansett aldersforskjell, jeg har like mye glede av hun som er 13 år eldre som hun som er 2 år eldre..meg og hun som er 2 år eldre kranglet alltid som barn og vi hadde hver våres vennegjeng, kanskje derfor at jeg ikke stresset med å få 2 tette?? hehe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...