Anonym bruker Skrevet 5. februar 2012 #1 Skrevet 5. februar 2012 Hei! har et barn på 3 år og studerer. Jeg og samboeren min har lyst å prøve å få barn nå, men så var det disse studiene. Er det dumt å få barn som student? jeg vet man ikke får de store beløpene, men hvor mye får man ca i mnd? får man noe fra nav? engangsbeløpet? Mannen tjener godt da, men vi har ikke lyst å slite økonomisk da... noen gode råd og tips?
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2012 #2 Skrevet 5. februar 2012 Jeg fikk barn nå som student. Du får hele stipendet og lånet som stipend for det året du har permisjon fra studiene. Du vet vel selv hva det ligger på, men er det ikke rundt 6700? I tillegg får du engangsstønaden på ca 35.000. Det er det. Mannen min tjener også bra, og vi klarer oss fint! Selv om mange kanskje har invendinger mot å få barn i studietiden, så har jeg selv bare positive opplevelser. Jeg sleit med bekkenet i svangerskapet, men som student, så sitter du jo mye på forelesninger, du løfter ikke tunge tak som på en sykeheim, hvor jeg tidligere har jobbet. Det tenkte jeg litt på da jeg gikk gravid som student;) Fortsetter studiene til høsten, da jenta begynner i barnehagen. Fikk faktisk kommenar fra en av foreleserne at hun selv hadde fått to barn i studietida, og at hun syntes det var lurt av en eller annen grunn, spurte ikke hvorfor:p Men når det gjelder det økonomiske, så er jo det noe dere må se på sammen, det kommer vel ann på om dere kommer dårligere ut enn dere vanligvis gjør. Med en baby følger masse utgifter, men dere har jo et barn fra før, og trenger ikke kjøpe alt nytt, slik vi gjorde. Samtidig har dere jo da to barn å forsørge på mannens lønn og ditt stipend, ikke ett. Jeg kjenner ikke situasjonen deres, så kan vel ikke råe deg til hverken det ene eller det andre, men for oss har det godt kjempefint i alle fall! Lykke til!
2008-2012-2015engel-2016? Skrevet 5. februar 2012 #3 Skrevet 5. februar 2012 Tusen takk for svar i utgangspunktet ville vi vente til jeg var ferdig med utdannelsen, men da må jeg også ha kommet i jobb før vi begynner å prøver. Så då går det kanskje 2 år før vi kan prøve. å da igjen blir aldersforskjellen på barna store, noe vi ikke har lyst til. så det er litt for og i mot. akkurat nå tror jeg vi heller mot å prøve tror det økonomiske vil gå seg til. blir nok litt mindre penger å rutte med, men det kan vi vell leve med til jeg kommer meg i jobb etterhvert alt for barna
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå