Anonym bruker Skrevet 5. februar 2012 #1 Skrevet 5. februar 2012 Jenta vår(1,5 år) har ikke brukt smokken sin siden fredag i barnehagen. Vi prøver å venne henne av med den og det har gått Så bra til nå, hun har bare spurt etter den et par ganger(men ikke fått den altså)...:)Hun er Så flink!Sovner like fort uten... MEN så er det barnehage imorgen og de er så snar å ta opp smokken i barnehagen hvis hun skriker når jeg går(ene sa at det barnehagen var ikke plassen å slutte med smokk på....)... såe...ville dere tatt med smokk eller latt de ligge igjen hjemme?
SnekkerPelle Skrevet 5. februar 2012 #2 Skrevet 5. februar 2012 Har hun klart seg uten fredag, ville jeg kuttet tvert.
maxim Skrevet 5. februar 2012 #3 Skrevet 5. februar 2012 helt enig, det er da ingen vits og ta den med i barnehagen, har hun klart seg uten siden fredag er hun på ingen måte avhengi av den og barnehagen må klare og roe un gen på andre måter en og dytte inn smokken
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 5. februar 2012 #4 Skrevet 5. februar 2012 Jeg hadde ikke tatt den med i bhg og hadde gitt streng beskjed i bhg at hun ikke brukte smokk mer.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2012 #5 Skrevet 5. februar 2012 takk for svar Jeg vet jo at hun klarer seg hjemme uten nå, men hun er enda _ny_ i barnehagen og skriker når jeg går og av og til når hun skal legges... er redd de skal plages veldig i barnehagen og at hun skal skrike så at de må kontakte meg på jobb.....hum
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2012 #6 Skrevet 5. februar 2012 Da gutten min gikk i barnehagen, skrek han veldig mye da han skulle legges. Hver dag i en mnd skrek han. Hadde ikke sluttet med smokk, så han skrek selv om han fikk smokken. Skrek og gråt til han sovnet av utmattelse, selv om en var ute med han hele tiden og trillet han. Ingen av dem ringte meg på jobben eller ba meg komme. De taklet det fint selv. Men vi pratet selvfølgelig om det når jeg hentet i barnehagen. Heldigvis gikk det over.
maxim Skrevet 5. februar 2012 #7 Skrevet 5. februar 2012 de er jo der for barnet, ringer de kunn fordi hun ikke har med seg smokk så må jeg si tolmodigheten er minimal... så mye annet man kan gjøre for og roe et barn...
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2012 #8 Skrevet 5. februar 2012 Nå har ikke mine barn brukt smokk, så jeg vet jo egentlig ikke. MEN de har jo måttet roes etc uten smokk de også. Til hva barnehagen måtte meneom smokk bruk eller ikke, hadde jeg ikke brydd meg med. Om jeg som mor hadde bestemt at mitt barn ikke skulle ha smokk, så hadde de ikke fått gitt smokk.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2012 #9 Skrevet 5. februar 2012 okei:) er bare redd de skal gi seg fort og jeg må forlate jobben for å dra med smokk...vil jo ikke at jenta vår skal "lide" heller...men hun klarer seg jo utmerket hjemme uten!Hun har spurt EN gang etter den..... huff ble i tvil her gitt...
maxim Skrevet 5. februar 2012 #10 Skrevet 5. februar 2012 kanskje det er rart for henne noen dager men hun blir vant med at den også er borte i barnehagen...de skal ikke ringe for at en unge er sint... og iallfall ikke så lenge tilvenninga i barnehagen er over
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2012 #11 Skrevet 5. februar 2012 KAN jo legge en nederst i sekken(de ser jo aldri i sekkene) sånn just in woooorst case, men mannen min sier NEI:p Og jeg heller mest mot nei jeg også....da får jeg heller kjøre fra jobb(5 minutter) å levere om de virkelig ikke skal klare å roe henne uten:S
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2012 #12 Skrevet 5. februar 2012 I barnehagen er smokken trolig fremdeles et overgangsobjekt for henne (http://snl.no/Donald_W._Winnicott), så ha gjerne det i bakhodet når u bestemmer deg. I tillegg så vil jeg legge til at kanskje hun trenger smokken i bhg en tid fremover, men at hjemme er det ikke smokk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå