Gå til innhold

Sove ute i -29 grader?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, du leste riktig....

Jeg har ei "venninne" på Facebook, hun er fra Finland. Regner med hun bor i nord-Finland eller noe.

Hun skryter av at hennes 8 mnd sønn sover ute i -29 grader.

Jeg ser ikke på meg selv som særlig hysterisk, men det hørtes i overkant kaldt ut... er dette normalt f.eks. i nord-Norge også?

Brrrrr.....!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

oj...det hørtes ikke spesielt lurt ut, men nå er jeg ingen ekspert..jeg vet bare at mine har sovet inne når det har vært kaldere enn minus 10..

Skrevet

Min eldste sov ute hele vinteren. Nå bor jeg ikke i Nord-Norge, men det kan fint bli minus 20 her. Han sov ute da også. Blir vel rimelig lunt under kalesjen tipper jeg.

Skrevet

Jeg trur ikke det er noen fare så lenge det er lunt og trekkfritt der hvor dem sover. Med gode klær en god pose og en god vogn trur jeg dem har det fint langt ned i posen, i en lun og god vogn.

Skrevet

Det høres jævlig kaldt ut

Skrevet

HI:

Hvis dette er ok, ref. dere skriver det er lunt og godt i vogna osv, hvorfor sier såkalte eksperter at små barn ikke skal ut når det er kaldere -10 eller hva nå grensen er?

Er det barn i barnehage de mener da, som IKKE ligger i vogn?

Er kald luft i lungene "farlig" for så små barn?

Skrevet

HI:

Hvis dette er ok, ref. dere skriver det er lunt og godt i vogna osv, hvorfor sier såkalte eksperter at små barn ikke skal ut når det er kaldere -10 eller hva nå grensen er?

Er det barn i barnehage de mener da, som IKKE ligger i vogn?

Er kald luft i lungene "farlig" for så små barn?

Det blir varmere inne i en vogn, enn når barna går "fritt" ute. Så sånn sett er det ikke så farlig å sove ute for de små, som det er å være ute og leke.

I barnehagen til poden sov de ute i nesten hele fjor vinter. De har vognskjul de settes inn i hvis det er veldig kaldt/blåser. De måler også titt og ofte i vognene med termometeret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...