Stolt mamma for første gang Skrevet 5. februar 2012 #1 Skrevet 5. februar 2012 Jeg har en nesten 1 år gammel liten pode her som ikke er spesielt flink til å drikke hverken melk eller vann. Hun ammes morgen og kveld, og nekter å drikker melk eller morsmelkerstatning. Hun smådrikker vann i løpet av dagen men ikke nok. Resultatet er at hun må ha myyyye frukt hele dagen, og til og med da er det ikke nok. Så magen stopper ganske opp, og på natten plages hun endel av det. Er det noen som kjenner seg igjen som har "knekt koden". Flasker eller andre ting som gjorde at de begynte å drikke mer.
camilla^ Skrevet 6. februar 2012 #2 Skrevet 6. februar 2012 Har du prøvd å gi henne vanlig glass å drikke av? Husker mine syns det var veldig stas å få samme glass som oss å drikke av, litt gris ble det i starten men de drakk mye. Min far lærte ungene mine å skåle, klirra i glass og sa skål. I en periode var det veldig mye skåling, men ungene drakk mye. Så det kunne vært noe å prøve, lure henne til å drikke litt. For med hver skål så må en drikke. Da maser vi ikke, og det blir litt morro ut av det. Jeg vet ikke om jenta de går enda, men går hun hadde jeg satt en krakk ved vasken på badet og en kopp ved siden av. Lær henne at hun kan gå på badet, fylle koppen sin og drikke litt. Stas å være stor nok til å klare slikt selv. Glass med sugerør er også spennende. Mine barn har aldri vært glade i å drikke av flasker eller tutekopper. Bare i senga som de har hatt en tåteflaske med vann om natten.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2012 #3 Skrevet 6. februar 2012 Vann med klirrende isbiter som drikkes med sugerør, det slår aldri feil her.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2012 #4 Skrevet 6. februar 2012 Vi har måtte krype i støvet og gi de saft. VI har vært på sykehus med begge pga treg mage, hemeroider, rifter i endetarm (eldste presset ut ytterste delen av tarmen i de verste periodene...Måtte "Putte den inn"igjen":..) Det var de på sykehuset som sa at mye fiber,- fullkornvarer og masse drikke var viktig. Så fikk det så være at de drakk saft. FOr joda, de drikker vann og melk, men de "slukker tørsten" også stopper det opp. Er jo akkurat likedann selv, men jeg liker heller ikke saft særlig godt. Fruktjuice blir for mye smak til og være "tørstedrikke";- farris og vann med smak smaker "saltvann" eller "surt vann",- osv osv..Jeg er supervanskelig,- og kan gå frem til middagen i halv fire tida,- uten og drikke annet enn kaffe...Lett...Og joda, magen m in er også supertreg..... Så her i huset,- saft, rett og slett..Men selvsagt,- først prøver du vann med isbiter (hva med og lage isbiter av saft,- og kjøp figurformer.Røde ishjerter var populært her, men drakk ikke opp vannet fordi da ), og andre remedier, saft er absolutt siste utvei. Og på trening og på tur er det alltid VANN med,- for og PRøVE og legge gode vaner til grunn....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå