Gå til innhold

Er rødt hår tabu?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei lita datter på snart 2 mnd. Det lille håret hun har er nydelig rødt. Men det er det ingen som tør kommentere til oss foreldre. Vi har fått mange kreative tibakemeldinger: blondt, brunt, gyllent, kastanje, gyllenbrunt o.s.v. Det er bare en kamerat som har turt å kommente det røde håret hennes. Er det "tabu" med rødt hår? Har noen opplevd lignende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet bare om en unge med skikkelig rødt hår, hun er 4 år gammel og håret er tykt og krøllete.

Jeg har ihvertfall bemerket både fargen, tykkelsen og krøllene flere ganger, det er helt nydelig!

Er vel de som ikke liker rødt hår, men at det er tabu høres merkelig ut synes jeg. Synes rødtopper er flotte jeg :)

Skrevet

Tabu blir feil, men jeg tror mange er redd for at kommentarer om rødt hår skal "såre foreldrene". Det er selvsagt helt latterlig, men jeg har hørt x antall kommentarer om redsel for at barnet skal få rødt hår. Rødt hår er nydelig :)

Skrevet

Jeg har ei lita datter på snart 2 mnd. Det lille håret hun har er nydelig rødt. Men det er det ingen som tør kommentere til oss foreldre. Vi har fått mange kreative tibakemeldinger: blondt, brunt, gyllent, kastanje, gyllenbrunt o.s.v. Det er bare en kamerat som har turt å kommente det røde håret hennes. Er det "tabu" med rødt hår? Har noen opplevd lignende?

Har en beskjent som fikk ei nyyydelig datter, hun hadde rødt hår og fine krøller. Jeg kommenterte det fine krøllete røde håret, men fikk beskjed forann mine andre 3 venner at datteren sitt hår IKKE var rødt, det var jordbærblondt ;)

Selv har jeg rødt hår... jeg ser ut som en bleikfis med det røde/orange håret, så farger det mørk blondt. Men har aldri fått negative kommentaret på håret, heller positive tilbakemeldinger når jeg tenker meg om. Men, når jeg også tenker meg om, alle mine bekjenter farger også håret og de har ikke rødt hår ;)

Det er kanskje litt tabu, men gud så gammeldags egentlig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...