Anonym bruker Skrevet 5. februar 2012 #1 Skrevet 5. februar 2012 Mannen min har begynt på skole igjen for å etterskolere seg. Skoletiden er fra ti til ett ca. Han står opp klokken seks, sammen med meg og babyen, vi steller oss osv, og han kjører mini bhg, så kommer han hjem, spiser frokost og drar på skolen en time tidligere for å forberede seg til forelesningen sammen med klassekameratene sine. Han kommer hjem i firetiden. Da spiser vi middag og han slukner som et lys i sofaen rett etterpå. Jeg pleier å vekke han rundt sekstiden, og da henger han med huet og er helt utslitt til han går å legger seg halv elleve. Er det normalt å være så trøtt? Jeg syns det er besynderlig - siden han egentlig er en sprek, opplagt og ung mann. Men kanskje jeg tar feil. Hvor trøtt er det vanlig å være? Hvor mye søvn trenger en voksen person?
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 5. februar 2012 #2 Skrevet 5. februar 2012 Jeg tror jeg egentlig trenger ca 8 timer hver natt, og mannen rundt 7 timer, men vi har begge vent oss til å klare oss på ca 6 timer (5,5-6,5). Mannen din høres unormalt trøtt ut ja...
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2012 #3 Skrevet 5. februar 2012 Jeg sover mellom 4-7timer i døgnet. Ikke sammenhengende. Gleden med små barn i huset. Mannen kan lett sovne på sofaen etter jobb i perioder der det er mye på jobben og mye våkennetter. Hvertfall nå om vinteren når det er mørkt og kaldt ute. Men han mangler b12, og må ta dette. Kanskje mannen din mangler noen vitaminer eller noe? Jern, b12... En voksen person skal trenge ca. 8 timer. Men det varierer fra person til person.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2012 #4 Skrevet 5. februar 2012 Jeg sover 7-8 timer hver natt og aldri på dagtid. Mannen min sover også 7-8 timer hver natt, men han kan fint ta 10 min på sofaen om ettermiddagen i tillegg. Han henger ikke med hodet etterpå da, han er av de som kan ta en powernap og være blid og opplagt etterpå. Kanskje mannen din har en reaksjon på all "hjerneaktiviteten", det er slitsomt å plutselig skulle tenke så mye, tilegne seg ny kunnskap osv. Det kan ikke sammenlignes med å gå på autopilot i en jobb man kjenner ut og inn. Sørg for at han får i seg det han trenger av hjerneføde, om vinteren trenger vi ekstra påfyll av D-vitaminer, tran/omegakapsler og gjerne noe multivitaminer. Spark han ut av døra når han våkner av ettermiddagsduppen sin, bare det å gå en runde rundt nabolaget på 15-30 min gjør underverker, frisk luft og litt mosjon gjør at vi sover bedre og blir mer uthvilt. Det går seg nok til.
Mandalas Skrevet 5. februar 2012 #5 Skrevet 5. februar 2012 Jeg er en person som aldri er uthvilt. Jeg kan like fint sovne kl 21 som kl 23. I perioder har vi lagt oss rundt kl 21, da barna var yngre. Og hvis klokka bikket 21, ble vi litt stressa fordi det var sååå sent Jeg vet ikke om vi er unormalt trøtte, men sånn har det vært her periodevis hvertfall. De på jobben uten barn syns kl 22.30 er tidlig å legge seg. Det er ganske sent for meg. (Vi står opp kl 6).
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2012 #6 Skrevet 5. februar 2012 Sover omtrent 6 timer hver natt. Det er nok for lite, men får sove ut i helgene.. ca 7 timer, og da føler jeg meg nesten uthvilt. Jeg er alene uten avlastning, så får aldri sove helt ut-ut:)
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2012 #7 Skrevet 5. februar 2012 Hvorfor må han stå opp så tidlig hver dag når han ikke begynner før 10?
Koala *g07* Skrevet 5. februar 2012 #8 Skrevet 5. februar 2012 Alt for lite Men det er nå en gang slik med baby i hus. Til vanlig trenger jeg mellom 6-8 timer. Kommer litt an på formen, og dagen.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2012 #9 Skrevet 5. februar 2012 Jeg sover ca 7 timer hver natt. De dagene jeg har fri fra jobb sover jeg kanskje 10-12 timer...noe som er for mye, jeg blir faktisk trøttere da! Men må ha 7 timer altså!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå