Gå til innhold

Informere sjefen om at det kommer en oppsigelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal si opp jobben min. Gruer meg så jeg har helt vondt i magen.. Det kan skyldes mine tidligere erfaringer. Har ved 2 andre anledninger opplevd sjefer fra sin verste side. Første jobben jeg hadde mistet jeg fordi jeg ble gravid. I den andre jobben min truet sjefen med å sparke meg om jeg ikke skrev under på den kontrakten han plutselig kom med. Advokaten sa at jeg ikke måtte finne på å skrive under på den.. Men så fikk jeg skoleplass, å sa opp selv.

Nå har jeg jobbet en plass siden august i fjor. Da jeg fikk tilbud om jobben (sjefen ringte meg, jeg søkte ikke) la hun det frem som om det var et vikariat for en i permisjon. Men nå fikk jeg plutselig beskjed om at de ville ha meg der fast. Men det passer ikke meg, for min plan var å flytte etter det året var gått...

Så nå må jeg si opp jobben min i løpet av mars. Jeg har en god tone med sjefen, å jobbet tett med de hver dag. Så nå lurer jeg på om det mest ryddige er å si i fra at det kommer en oppsigelse fra meg i mars. Sånn at de har nesten 5 mnd. til å se etter en ny, fremfor 3 mnd. Men jeg er så redd for reaksjonene når jeg kommet med oppsigelsen. Redd jeg skal få det skikkelig surt de siste mnd. på jobb. Jeg vil egentlig si det nå, å jeg tror hun setter mest pris på det egentlig. Men har så dårlig erfaringer at jeg vet ikke..

Jeg er et samvittighetsmennekse, å prøver å overbevise meg selv om at jeg har jo rett til å si opp, like mye som de kan si opp meg. Men jeg vil gjerne ikke sette noen i knipe, men denne gangen må jeg tenke på sønnen min og meg selv.

Hva tenker dere? Hva ville du som sjef satt mest pris på? Har dere opplevd at sjefer blir usmakelige og endrer oppførsel etter en oppsigelse?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har vel bare kontrakt på et vikariat og da er det det du har bundet deg til. Når sjefen din nå har gitt deg et tilbud om å fortsette i jobben, så er det bare å beklage og si at du har trivdes i jobben (hvis du har det), men at dere har en plan om å flytte og at det ikke passer deg å jobbe lengre enn den første kontrakten sier.

Skrevet

Jeg fikk kontrakt sent, veldig sent.. Men det var bare en vanlig kontrakt, men gjensidig oppsigelse på 3 mnd. Sto ingenting der op vikariat...

Takk for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...