Gå til innhold

Inspirert: Hvor mye ferie har dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser tråden om mannen som skal på hyttetur i både romjul, påske, vinterferie og høstferie, og som i tillegg skal på to sydenferier i året eller én som varer i nesten en måned.

Er det vanlig å ha så mye ferie i løpet av et år? De fleste har vel fem uker? Så er det noen som har mulighet til å jobbe overtid og ta ut avspasering, men hvor vanlig er egentlig det? Hvordan kan man ha to måneder ferie i løpet av et år? Hvor mye ferie har dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

5 uker ferie, både jeg og mannen.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Har i utgangspunktet 5 uker, men hitill i år har jeg opparbeidet meg 1 uke avspassering, så hvis det går den veien kan jeg jo fint ha ferie fra november og ut året. Men vanlig tror jeg nok ikke det er...

Gjest Kira 1+1 underveis
Skrevet

Her har vi også 5 uker hver.

På min jobb er det svært sjeldent behov for overtid, men min mann har ganske mange dager ekstra i året han kan avspasere pga overtid. Men han jobber som journalist, og skjer det noe må han være på jobb til saken er skrevet ferdig....

Skrevet

Jeg har 6 uker. Jobber i en bedrift som gir alle ansatte som har vært der mer enn 10 år en ekstra ferieuke i året med lønn i bonus.

Mannen min er selvstendig næringsdrivende og har stor frihet og fleksibilitet til å velge selv hvor mye han jobber gjennom året. Han jobber mye i perioder, men kan også ha mye fri.

Skrevet

Jeg har 4 uker og 1 dag mener jeg det er. Men jeg har mye undervisningsfrie perioder, så om det er ikke er for mye rettearbeid og planlegging så har jeg jo fri i vinterferier, høstferie, ca 7 uker på sommeren osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...