Gå til innhold

Akupunktørutdanning... Hva tenker DU om det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en ryggskade og fibromyalgi og har lenge tenkt på hva jeg kan og vil jobbe med og utdanne meg som.

Mitt mareritt er å bli varig ufør, da det ikke er så veldig usannsynlig :/

Er snart ferdig med studiekompetansen og har kikket litt på akupunkturhøyskolen og drømt litt om å ta bachelor i akupunktur.

Men så er jeg så redd for å feile, blir jo selvstendig næringsdrivende og synes det virker både skummelt og spennende.

Akupunktur er jo mere "godtatt" nå enn før og det blir vel bare bedre også.

Ville du/går du til akupunktør? Tror du det er mulig å lykkes som dette når man er utdannet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har gått til akupunktør flere ganger jeg, og både fastlege og jordmor har anbefalt det til meg mot alt fra migrene til svangerskapskvalme.

Jeg har hatt god effekt av det og har ingen problemer med å anbefale det til andre eller gå igjen ved behov.

Om du lykkes som selvstendig næringsdrivende kommer an på så mye, men jeg tror det kan være lurt å spesialisere seg litt så man får et godt rykte blant noen pasientgrupper også sprer det seg gjerne.

Ene akupuktøren her i byen har tatt noe tilleggsutdanning innen kosthold og har spesialisert seg på bl.a fedme og stoffskifteproblematikk og bruk av kosthold for å få best mulig helse. Han har 2 mnd ventetid!

Om du spesialiserer deg på f.eks svangerskapsplager som kvalme, tett nese, hodepine og setter modnings- og riestimulerende akupunktør kan du legge kortet ditt på helsestasjonen og kanskje samarbeide litt med jordmødrene de gravide går til kontroll hos. Om du får et godt rykte blant byens gravide legger du et godt grunnlag, da vil de komme tilbake når det dukker opp problemer på de selv eller barna senere også.

Masse lykke til!

Skrevet

Det kommer litt ann på hvor du bor. Er nok vanskeligere å starte egen klinikk og lykkes i Oslo. Er mange akupunktører fra før der. Jeg går selv på skolen der og det er et utrolig spennende studie

Skrevet

Ja ikke sant! Har tenkt på å spesialisere meg i et eller annet. Tenker spesielt på smerter.

Så spennende at du går der! Hvor langt er du i studiene? Skal du starte for deg selv i Oslo eller et annet sted?

Jeg er fra et lite sted og det er så vidt meg bekjent ikke mange utdannede akupunktører her, så da er det bra potensiale.

Moren min er engstelig og spør om jeg ikke heller vil satse på noe man er sikret jobb i,, som sykepleier som jeg har vært innom, men tror nok ikke ryggen min greier det i lengden.

HI

Skrevet

Jeg har et år igjen. Kunne vært ferdig, men har tatt litt permisjon. Jeg går på deltid. Sykepleie er nok et sikrere karriere valg, men med tanke på vond rygg og fibromyalgi er akupunktur et ypperlig valg:) lykke til i valget:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...