❤snupp(e)❤ Skrevet 5. februar 2012 #1 Skrevet 5. februar 2012 Har nå 7 uker igjen til termin og merker "rede-byggingen" er i full gang her Jeg er litt gammeldags og syntes det er veldig hyggelig å kunne sette frem kake når man får besøk. Men jeg ser ikke for meg at kakebaking blir prioritert når lille-mann først kommer, derfor har jeg lyst til å være litt føre var Noen som har tips til gode kaker som kan fryses?
Gutt 08+juli bonus Skrevet 5. februar 2012 #2 Skrevet 5. februar 2012 Verdens beste- muffins- krydder kake-suksessterte-Oreo kake.. Ikke alt som holdes like godt men verdens beste er nok den som blir best etter den har vært frist.. Suksessterten også forsåvidt:) Blir nok dårlig m kakebake overskudd og tid etter fødsel:)
MrsMilla Skrevet 6. februar 2012 #4 Skrevet 6. februar 2012 Men det er vel ikke normalt å by på kake når man får besøk etter fødsel......! Det er jo normalt at besøket tar med det som skal serveres og setter på kaffen hjemme til deg, iallefall sånn hos alle vi kjenner. Veldig koselig, men jeg ville nok blitt litt overrasket om jeg hadde kommet på besøk og de nybakte foreldre hadde sånt til meg.....kanskje litt brydd... Men isåfall er vel muffins og sånt lettest.
Gjest Kira 1+1 underveis Skrevet 6. februar 2012 #5 Skrevet 6. februar 2012 Jeg bakte både sjokoladekake, boller og kanelsnurrer som jeg la i fryseren før jeg fikk mitt første barn.... og det har jeg ikke gjort denne gangen! Rett og slett fordi jeg fant ut at når vi satte frem kaker og kaffe, så ble gjestene i en evighet. Og det var ganske så slitsomt med gjester som satt, satt og satt hver kveld de første ukene. Så denne gangen kan de til nød få et glass vann hvis de spør:)
M.I.L Skrevet 7. februar 2012 #6 Skrevet 7. februar 2012 Sjokoladekaker, boller og muffins er fint å fryse...og iskake såklart;) Ellers syns jeg det er like hyggelig å by på rundstykker ol. så kommer til å bake det også
Håperhåper :) Skrevet 8. februar 2012 #7 Skrevet 8. februar 2012 Sjokoladekake, eplekake, banankake og lignende formkaker er fine å fryse Og boller, kringler og lignende. Jeg baker og fyller fryseren fordi jeg synes det er et hyggelig tidsfordriv og fordi jeg vil ha muligheten til å by gjestene på noe hvis de ikke har med noe selv. Vet at ingen forventer det av meg, men jeg liker å være vertinne. Og jeg tror absolutt ikke at noen av våre fremtidige gjester kommer til å reagere negativt eller bli brydde dersom jeg har noe godt på lur! Men jeg kommer ikke til å ta opp ting av fryseren før de har kommet, i tilfelle de har med egne kaker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå