Anonym bruker Skrevet 5. februar 2012 #1 Skrevet 5. februar 2012 Jeg elsker potetgull, men skal nå slanke meg, så da kan jeg ikke spise det lengre. Finnes det noen alternativer til dette? Noe som er like crispy, og som er salt oggodt?
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2012 #3 Skrevet 5. februar 2012 Det kommer litt an på om du følger noen "diett" (eks. lavkarbo eller lavkalori), eller en filosofi som Grethe Roede (litt av alt). Innen lavkarbo er det masse snask du kan lage, men jeg skal ikke begynne å liste opp før jeg vet om du kan spise det Det du i alle fall kan spise er grønnsaksstenger. Ja, det høres veldig kjedelig ut, men du kan lage en dip det svinger av og gjøre det til en smaksopplevelse Begynn med en boks rømme/kesam, og ha i et fedd finhakket hvitløk (eller to omdu er veldig glad i hvitløk). Da har du en fin base, og så kan du bruke finhakket løk, diverse urter og krydder, chili, ingefær, basilikum, oregano osv til å sette smak på dippen. Bruk crunchy grønnsaker som gulrot, kålrabi, paprika, agurk, blomkål, reddiker osv. Det er faktisk veldig veldig godt! Går du på lavkarbo kan du ogå ta med ostestenger. Det er dessverre ikke noe jeg vet som er et sunt alternativ til potetgull. Men et sunnere er jo å lage det selv. Skive poteter med ostehøvel, tørke de med et kopphåndkle eller en bit tørkepapir, steke de i ovnen til de blir sprø og pensle med olje og krydre. Husk at de må snus underveis hvis du steker på plate, og at det er en fordel om du kan bruke rist og ikke bakepapir, for da blir de fortere tørre og sprø. Lykke til! Jeg prøver å gå ned noen kilo selv, men det er vanskelig å finne motivasjonen. Spesielt med en mann som er veldig glad i snop og er tynn som en tråd :/ Trenger en treningsbuddy!
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2012 #4 Skrevet 5. februar 2012 popcorn og saltstenger Skal du spise popcorn bør du lage det selv, IKKE bruke micropop. Det er ikke sunt... Kjøp maiskorn og popp det selv på "gamlemåten", så kan du salte etterpå. Da vet du akkurat hva du får i deg
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2012 #5 Skrevet 5. februar 2012 I Russland er det populært å tørke smakssatt rugbrød og bruke det som snacks. Du skjærer brød i små strimler og smaksetter det, og setter i ovnen slik at det blir tørt og crispy.
myla Skrevet 5. februar 2012 #6 Skrevet 5. februar 2012 Spiser du en pose med snack a jacks blir det ihvertfall færre kalorier du får i deg enn en pose med potetgull. Jeg slanker meg og spiser ofte en sånn liten pose med snack a jacks til kvelds. litt over 100 kalorier i en pose.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå