Gå til innhold

Bekkenplager ALT nå???


Knerten <3

Anbefalte innlegg

Idag begynte det plutselig å stikke inne i bekkenet, opp fra symfysen lissom.. akkurat samme som jeg hadde sist, men ikke så sterke smerter enda.. sist kom det da jeg var 6-7 md. på vei og var fullt levelig med fysio.

Men 8 uker på vei....kan det komme så tidlig? da må det vel bli ganske ille etterhvert:(

Trodde egentlig det kom mer av tyngden mot slutten jeg...

Får man lettere bekkenplager om man er dårlig trent, eller har det ikke noe med styrke og muskler å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har de siste dagene fått vondt nederst i korsryggen og får innimellom stikkende smerter nedover lårene, er redd for at dette er begynnende bekkenplager, skikkelig vondt etter jobb...Skal til legen i morgen og få henvisning til fysio. Er ti uker på vei i dag!

Synes også dette er i overkant tidlig, men det kommer jo av hormoner så ikke utenkelig at det er det som er problemet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ________

Jeg fikk bekkenløsning allerede i uke ni sist svangerskap..,

 

Men ofte kan man få det bare en kort periode i en uke eller to i første trimesteret fordi livmoren presse på akkurat da før den trekkker seg oppover og man får også et høyere nivå av hormoner som gjør at muskler/ledd blir slappere

 

Gjør knipeøvelser

Sov med pute mellom beina, fra skrittet til anklene, bruk to hodeputer om du ikke har pølsepute, ammepute kan brukes

 

Vær i bevegelse, men gjør det rolig og ikke slik at det er vondt, som å gå rolig bortover, men ikke oppoverbakker.

 

Gap og masser kjeveleddet og ungå å tygge mye/tyggis for kjeven henger sammen med bekkenet

 

Vær forsiktig med å løfte

 

Gå rooooolig i trapper

 

Bassengtrening hjelper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner at den ene hoftekammen min er litt vond, kan vel ikke kalles bekkenløsning, men disse smertene merket jeg utover i svangerskapet sist. De er heldigvis ikke spesielt plagsomme smerter ennå. 7+4 her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk bekkenløsning allerede i uke ni sist svangerskap..,

 

Men ofte kan man få det bare en kort periode i en uke eller to i første trimesteret fordi livmoren presse på akkurat da før den trekkker seg oppover og man får også et høyere nivå av hormoner som gjør at muskler/ledd blir slappere

 

Gjør knipeøvelser

Sov med pute mellom beina, fra skrittet til anklene, bruk to hodeputer om du ikke har pølsepute, ammepute kan brukes

 

Vær i bevegelse, men gjør det rolig og ikke slik at det er vondt, som å gå rolig bortover, men ikke oppoverbakker.

 

Gap og masser kjeveleddet og ungå å tygge mye/tyggis for kjeven henger sammen med bekkenet

 

Vær forsiktig med å løfte

 

Gå rooooolig i trapper

 

Bassengtrening hjelper

 

 

Tuuusen takk for mange kjempefine tips:)

Har lyst på en sånn pølsepute. Lånte en av ei venninne sist

gang og elsket den:) Selvom mannen syns den kom i mellom oss ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åjada, forrige svangerskap slo bekkenet seg vrangt før testen lyste positivt!

 

Både bekkenløsningn og bekkenlåsning er hormonutløst, og når du først har hatt bekkenløsning, blir du aldri helt kvitt det. Ta kontakt med fysio og eller kiropraktor så fort som mulig!

 

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...