Anonym bruker Skrevet 5. februar 2012 #1 Skrevet 5. februar 2012 Han og en kompis skulle innom en 30-årsdag med en gave og hilse på. De skulle kjøre sammen, kompisen skulle kjøre og mannen skulle ta "et par pils". Hele i går var han ute og rægget og i dag skulle vi finne på noe sammen med barnet vårt. Så blir klokken både ett og to på natten, og jeg visste del vel egentlig for mannen er en ræv med avtaler. Jeg ringer og ringer, men han tar ikke telefonen, eller svarer ikke meldinger. I halv tretiden får jeg beskjed om at han er på vei hjem. Når jeg så våkner igjen klokken fire, er han her fortsatt ikke. Han tar fortsatt ikke telefonen. Til slutt gir jeg opp. Klokken halv ti i dag får jeg sms om jeg kan hente ham hos kompisen og at det "ble litt sent". Jeg sier at, nei, det kan jeg ikke. Du bare driter i meg og avtaler, og at jeg ringer og tekster. Han kunne vel ha sagt at han ble igjen der? Greia var jo at han sa han var på vei, og så kommer han ikke. Jeg blir self bekymret pga kulden og hans heller tynne bekledning. Jeg er ikke redd for roting med andre damer. Det virket på mannen som om at det var jo ingenting å bry seg om og at jeg visste jo hvor han var. Jeg sier at han hadde klikket om det var omvendt, men da sier han at det ikke er det samme om det var JEG som ikke kom hjem, og heller uten å gi beskjed. Jeg kjenner at det koker! Jeg føler meg neglisjert og helt ubetydelig. Han hadde klikket i vinkel om det var jeg som ikke kom hjem, såpass vet jeg. Er jeg urimelig når jeg er hissig på ham i dag? Når han nå kommer hjem, så må jeg bare ut! Ut og få luuuft!
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2012 #2 Skrevet 5. februar 2012 Kunne vært min. Noen menn er barn hele livet. Så enkelt er det. De er jo direkte dumme.
Gjest uni kum Skrevet 5. februar 2012 #3 Skrevet 5. februar 2012 Skjønner deg godt og synes det var veldig dårlig gjort av han.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2012 #4 Skrevet 5. februar 2012 Man kan jo bli uvel av at man har bekymret seg for noen som fortjente å få vridd av hodet.
Gidder ikke! Skrevet 5. februar 2012 #5 Skrevet 5. februar 2012 Åååå, jeg kjenner at det koker på dine vegne! Du har all grunn til å være sint. Min mann brukte de 2-3 første årene vi var sammen med å gjøre lignende MANGE ganger, fortsatt er tilliten ikke bra. Det er mangel på respekt å drite så i partneren sin, si man er på vei hjem flere ganger for så å ikke dukke opp. Og at det ikke er det samme om det hadde vært omvendt?! Hvorfor det?! For en latterlig ting å si. Haha, huff, nå hisser jeg meg opp for deg, føler med deg!
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 5. februar 2012 #6 Skrevet 5. februar 2012 Jeg hadde nok ikke hentet ham, men totalt ignorert ham, dratt ut og ikke kommet hjem før sent i kveld.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2012 #7 Skrevet 5. februar 2012 Jeg hadde ikke orket å være sammen med en mann som mente at det gjelder andre regler for ham enn dama (det han sa om at det ikke hadde vært det samme hvis DU ikke kom hjem). Slike menn er mannsjåvinister og forblir det hele livet. Har ei venninne med slik mann - hun har ny samboer etter bruddet med barnefar, og han kaller henne for hore siden hun har sex med en ny. Samtidig er han ute hver helg og puler på forskjellige damer, lurer dem til å ligge med seg osv - men det er helt normalt ifølge ham, for han er en MANN...
Gjest yrild Skrevet 5. februar 2012 #8 Skrevet 5. februar 2012 Helt ute å gjøre! Fatter ikke at du vil ha en sånn mann hvis dette ikke er en engangshendelse!? Ville helt klart ikke hentet ham! Og han måttet krøpet på sine knær med blomster og godord for å innynde seg igjen...
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2012 #9 Skrevet 5. februar 2012 Man velger selv hvilket forhold man ønsker seg. Føler du at dette ikke er grei oppførsel av en partner- så GJøR noe med det da! Sett deg i respekt jente! Jeg har en sterk følelse av at dette ikke er hverken første gang denne mannen gjør noe lignedne,eller at mannen generelt driter i hva du tenker og mener om saker og ting og stort sett gjør som han selv ønsker. Har jeg rett?
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2012 #10 Skrevet 5. februar 2012 ÅÅÅÅ, jeg kjenner at det koker pÅ dine vegne! Du har all grunn til Å være sint. Min mann brukte de 2-3 første Årene vi var sammen med Å gjøre lignende MANGE ganger, fortsatt er tilliten ikke bra. Det er mangel pÅ respekt Å drite sÅ i partneren sin, si man er pÅ vei hjem flere ganger for sÅ Å ikke dukke opp. Og at det ikke er det samme om det hadde vært omvendt?! Hvorfor det?! For en latterlig ting Å si. Haha, huff, nÅ hisser jeg meg opp for deg, føler med deg! Takk alle sammen! Dette kom veldig uventet pÅ en mÅte. Han har aldri gjort lignende før, men jeg kjenner jo typen som aldri vil hjem fra fest og som ikke klarer tenke pÅ neste dag og forpliktelsene da. Det hadde jo ogsÅ vært noe annet om avtalen var at han kunne drikke seg pære og bli sÅ lenge han vil. Men det var ikke det vi ble enige om (og det var HAN som bedyret at det bare skulle være en liten tur innom) Prikken over i en er at han drar inn mine ekser, som ikke var noe snille, og liksom sier at jaja, men jeg gjør jo ikke sÅnn og sÅnn. Det er jo ikke det som er poenget her! Det at han bare dreit i mine ørten anrop og smser om hvor han var, viser bare hvilke respekt han har for meg. Jeg mÅ sette meg mer i respekt etter dette, men hva skal jeg si eller gjøre? Hva gjør dere nÅr sÅnt skjer? Hvis det skjer... Huff, skulle ønske han ikke kom hjem. Han er ogsÅ slik at jeg bare har "lov" Å være sint/sur/frustrert sÅ og sÅ lenge. Men dette blir vanskelig kjenner jeg, og jeg trenger tid.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2012 #11 Skrevet 5. februar 2012 Hvis det noe som helst tak i deg, så prater du minst mulig med ham denne uka. På fredag sier du at han må holde seg hjemme i helgen, fordi du skal ut. Og du kommer selvsagt ikke hjem. Når han konfronterer deg med dette, så sier du bare "ettersom du gjorde akkurat det samme forrige helg, så antok jeg at dette var akseptabel oppførsel?" Og spør hvorfor han mener andre regler gjelder for ham enn for deg. Du har EN sjanse til å sette deg i respekt. Kryping og blomster fra hans side betyr nada, og er en altfor enkel løsning for ham.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2012 #12 Skrevet 5. februar 2012 Jeg hadde ikke klart å gjøre som de skriver over her, for jeg klarer ikke å gå og furte så lenge uten å si noe. Jeg hadde ikke funnet meg i den typen oppførsel, og hadde satt hardt mot hardt. Dersom du synes sånt er vanskelig, ville jeg gjort følgende; mann deg skikkelig opp og ta på deg "strengt ansikt" Skriv ned det du har tenkt å si før du tar samtalen, så er du forberedt. Tenk også etter hvilke argumenter han kommer til å bruke. Du vet jo allerede det med at han ofte drar inn eksene dine. Forhold deg rolig og saklig. "Mister du hodet i en diskusjon, har du allerede tapt" har jeg lært, og i mitt tilfelle er det sånn også. Fortell hva du synes om det han gjorde, hva som gjør at du reagerer og hvordan det fikk deg til å føle deg. Spør om det er sånn han vil at dere skal ha det, dere er jo selvfølgelig likestilte, så dere har jo de samme reglene. Si at du ikke kan akseptere måten han gjorde det på, og spør hva han foreslår at skal skje for å fiórhindre at det skjer igjen.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2012 #13 Skrevet 5. februar 2012 sendte for raskt: Så ville jeg også presisert at dersom det skjer igjen, så kommer det til å få følger. Du er ikke interessert i å sitte hjemme og vente på et menneske som tydelivis ikke respekterer deg. 12
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2012 #14 Skrevet 5. februar 2012 Forstår deg godt! Hadde klikket i vinkel jeg også! Ikke akseptabellt, allefall ikke å ikke gi en lyd fra seg! Og når du er i et forhold er det normalt å dra hjem rett etter byen/festen.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2012 #15 Skrevet 5. februar 2012 Mange hissige damer her, kanskje vi skulle stillt opp alle og sagt hvor landet ligger:!! Vi jenter må holde sammen hehe:)
Gjest sug lut Skrevet 5. februar 2012 #16 Skrevet 5. februar 2012 Han er tydeligvis både egoistisk og umoden, som ikke forstår hvordan det er å vente utover natta på en som ikke holder avtaler og ikke lar seg få tak i heller. Det er sånt tenåringen min kunne finne på - men han er tenåring. Skamme seg, skulle mannen din. Toppen av frekkhet er å be om skyss hjem etterpå. Du skal altså både være transportbyrå, forståelsesfull storesøster og i tillegg være klar til å kaste om alle planer for søndagen fordi han er et barn? Det virker som han burde flytte hjem til mora si og starte på nytt med prosessen "voksen og ansvarlig". Du har all min sympati.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2012 #17 Skrevet 5. februar 2012 Sånn oppførsel går bare ikke an når man har barn.... Han må våkne opp og innse at ungdomstida er over. Jeg hadde aldri akseptert at min mann oppførte seg sånn og kastet bort dyrebar helgetid som skal brukes sammen med ungene mens de er små. Men han må skjønne det selv, du kan ikke "banke" det inn heller.... Jeg ville vurdert forholdet og blitt veldig skuffet, ikke sint. Sinne hjelper ikke, men du må fortelle at du blir såret og skuffet.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2012 #18 Skrevet 5. februar 2012 Han har sagt unnskyld mange ganger og at han forstår at jeg blir sint/hissig/frustrert osv. Jeg har tross alt sovet til sammen kanskje 2,5 timer i natt. Nå har jeg tatt meg en tur bort på jobben. Deilig å få være i fred. Jeg tror han forstår at det han gjorde ikke var særlig lurt. Nå sitter han i alle fall hjemme med barn og forhåpentligvis skallebank. Jeg blir ute en stund.. Og så reiser jeg rett hjem og legger meg. Han skal få angre - lenge! Jeg har spurt hva han tenkte da han så at jeg hadde ringt, men det kan han ikke svare på. Han vet veldig godt hvordan det er å ligge hjemme og vente/ være usikker fordi det har han sagt at han opplevde i sitt forrige forhold. Kompisen har dårlig samvittighet for at han ikke fikk han med seg, men det er jo ikke hans feil. Når kompisen reiste i halvtotiden, så burde mannen min blitt med. Nei, han får en sjanse til. Men bare en. Det lyyyser mannsgris og respektløshet av hele greia. Jeg hadde ikke turt å la være å ringe opp igjen. Man har jo et ansvar overfor den man er sammen med. Ikke det av jeg mistenker han for dilling med damer, men likevel: jeg visste jo ikke hvor han var! Selv sier han at jeg visste jo det (i 30-årsfest) Men når en får melding klokken halv tre om at nå var han på vei, så er jo det direkte løgn. Han burde også ha sagt i fra til meg i det han fant ut han skulle bli lenger enn kompisen. Takk for god back up her damer! HI
Gjest sug lut Skrevet 5. februar 2012 #19 Skrevet 5. februar 2012 Ord betyr ingenting noensinne. Kun handling. Det bør han være klar over nå framover - og du også. Unnskyldninger er ikke verd stort. Håper du får sove i natt.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2012 #20 Skrevet 5. februar 2012 Hvis dette er et engangstilfelle synes jeg ikke dette er noe å ta så veldig på vei for. Det er fort gjort å glemme tiden når man er sosial og har det gøy. Kanskje han hadde godt av å få en liten utblåsning? Hverdagsliv med barn og jobb kan være krevende, og av og til kan man ha behov for å 'slippe seg litt løs'. Hvis jeg hadde vært i din situasjon ville jeg sagt hvor bekymret jeg ble, og at han heller burde ha sagt i fra med en gang at han kom til å bli sen. For all del, jeg forstår at du er sint, men så lenge han ikke har vært utro, eller gjort noe annet alvorlig galt, ville jeg vært forsiktig med å lage drama. Det kan virke mot sin hensikt. Neste gang han evt går ut, avtal på forhånd hvis han har behov for å være lenge ute. Og for all del, ikke begynn med hevnhandlinger, det er bare barnslig.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2012 #21 Skrevet 5. februar 2012 Hvis dette er et engangstilfelle synes jeg ikke dette er noe å ta så veldig på vei for. Det er fort gjort å glemme tiden når man er sosial og har det gøy. Kanskje han hadde godt av å få en liten utblåsning? Hverdagsliv med barn og jobb kan være krevende, og av og til kan man ha behov for å 'slippe seg litt løs'. Hvis jeg hadde vært i din situasjon ville jeg sagt hvor bekymret jeg ble, og at han heller burde ha sagt i fra med en gang at han kom til å bli sen. ForHverdagsliv med barn og jobb kan være krevende, og av og til kan man ha behov for å 'slippe seg litt løs'. all del, jeg forstår at du er sint, men så lenge han ikke har vært utro, eller gjort noe annet alvorlig galt, ville jeg vært forsiktig med å lage drama. Det kan virke mot sin hensikt. Neste gang han evt går ut, avtal på forhånd hvis han har behov for å være lenge ute. Og for all del, ikke begynn med hevnhandlinger, det er bare barnslig. Ut fra første avsnitt i dette svaret ser man hvor mye tøffelkvinner det er... "Hverdagsliv med barn og jobb kan være krevende, og av og til kan man ha behov for å 'slippe seg litt løs' som du skriver - gjelder det bare for menn? Konene skal ta barna lørdagen OG søndagen ettersom mannen er fyllesyk? Seriøst? Og attpåtil mener han at HUN ikke kan "slippe seg løs" på samme måte? Jada, kvinner tilbake til kjøkkenbenken og mannfolka utro med sekretøsene sine... Uff sier jeg bare
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2012 #22 Skrevet 5. februar 2012 ..Kremt.. det står ingenting om at damene ikke skal få slippe seg løs. Kanskje du trenger briller? Personlig hadde jeg ikke orket å være i et forhold hvor jeg ikke hadde lov til å gå i bursdag eller ut på konsert ol. og måtte hatt en innetid før kl 23. Hvis pappan vil ut på konsert eller fest e.l., så lar jeg han det, og han lar meg gå ut hvis jeg har behov for det. Det er veldig befriende å ha det på den måten,og selv om det skulle bli litt lenger enn planlagt, blir det ikke noe drama av det. Kanskje dere damer skulle prøve å slippe dere litt løs selv, virker som noen kunne hatt gått av det
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2012 #23 Skrevet 5. februar 2012 Hvis dette er et engangstilfelle synes jeg ikke dette er noe å ta så veldig på vei for. Det er fort gjort å glemme tiden når man er sosial og har det gøy. Kanskje han hadde godt av å få en liten utblåsning? Hverdagsliv med barn og jobb kan være krevende, og av og til kan man ha behov for å 'slippe seg litt løs'. Hvis jeg hadde vært i din situasjon ville jeg sagt hvor bekymret jeg ble, og at han heller burde ha sagt i fra med en gang at han kom til å bli sen. For all del, jeg forstår at du er sint, men så lenge han ikke har vært utro, eller gjort noe annet alvorlig galt, ville jeg vært forsiktig med å lage drama. Det kan virke mot sin hensikt. Neste gang han evt går ut, avtal på forhånd hvis han har behov for å være lenge ute. Og for all del, ikke begynn med hevnhandlinger, det er bare barnslig. Vi hadde avtale, men han dreit i det. Når han i tillegg ikke tar telefonen for å unngå at jeg minner han på avtalen, så går han langt over streken. Jeg snakket med kompisen hans i sted. Han hadde prøvd å få han med seg, og nesten klart det. Men så ombestemte mannen seg. Det er så bevisst og så respektløst. Halv to i dag kom han hjem! Det blir bare med denne ene gangen, det skal jeg sørge for. Skal det funke å drive familie, så må en vite hva en har å forholde seg til. Det er ikke slik at en da bare kan gjøre solo helomvending fordi en vil være lenger i selskapet. Det er direkte barnslig og jeg vil ikke ha en sånn mann. Det samme forventer han av meg. Bortsett fra at han mener vi skal ha ulike forventninger til hverandre virker det som. HI
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2012 #24 Skrevet 5. februar 2012 ..Kremt.. det står ingenting om at damene ikke skal få slippe seg løs. Kanskje du trenger briller? Personlig hadde jeg ikke orket å være i et forhold hvor jeg ikke hadde lov til å gå i bursdag eller ut på konsert ol. og måtte hatt en innetid før kl 23. Hvis pappan vil ut på konsert eller fest e.l., så lar jeg han det, og han lar meg gå ut hvis jeg har behov for det. Det er veldig befriende å ha det på den måten,og selv om det skulle bli litt lenger enn planlagt, blir det ikke noe drama av det. Kanskje dere damer skulle prøve å slippe dere litt løs selv, virker som noen kunne hatt gått av det Har mannen din noen gang gjort det som HIs mann har gjort? Inngår det også i å ha det befriende? Poenget her var vel nettopp at de sammen hadde blitt enige om at det skulle bli en kort tur innom, noe som til slutt ble til langt ut på neste formiddag.
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 5. februar 2012 #25 Skrevet 5. februar 2012 ..Kremt.. det står ingenting om at damene ikke skal få slippe seg løs. Kanskje du trenger briller? Personlig hadde jeg ikke orket å være i et forhold hvor jeg ikke hadde lov til å gå i bursdag eller ut på konsert ol. og måtte hatt en innetid før kl 23. Hvis pappan vil ut på konsert eller fest e.l., så lar jeg han det, og han lar meg gå ut hvis jeg har behov for det. Det er veldig befriende å ha det på den måten,og selv om det skulle bli litt lenger enn planlagt, blir det ikke noe drama av det. Kanskje dere damer skulle prøve å slippe dere litt løs selv, virker som noen kunne hatt gått av det Har mannen din noen gang gjort det som HIs mann har gjort? Inngår det også i å ha det befriende? Poenget her var vel nettopp at de sammen hadde blitt enige om at det skulle bli en kort tur innom, noe som til slutt ble til langt ut på neste formiddag. Uansett kort tur eller ikke, når man er voksen og har barn og familie bør man være ansvarlig nok til å ta telefonen og si at man blir lenger. Ikke lyve dama oppi trynet og skrive "jeg kommer snart" når man overhode ikke har planer om det. Flatfylla der man ikke husker noen ting og slår av telefonen, bør man slutte med når man er i tenårene. Forresten, det STåR at HI ikke kan slå seg løs på samme måte, siden hun skriver at mannen mener slik oppførsel fra HENNES side er uakseptabel, siden det er helt "annen sak".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå