Gå til innhold

Hvor mange inseminasjoner tok det før du ble gravid?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Som overskriften sier, for dere som har blitt gravide ved inseminasjon, hvor mange forsøk tok det, og hvor gammel er du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som overskriften sier, for dere som har blitt gravide ved inseminasjon, hvor mange forsøk tok det, og hvor gammel er du?

Jeg lurer på det samme:) Nettopp gjennomført første inseminering. Spent på fortsettelsen ja! Hadde skikkelig mens-smerter idag, enda mensen ikke skal komme på minst en uke fremover hvis den dukker opp. Men ble litt optimistisk nå når det plutselig ga seg..*krysser fingrer og tær*. Jeg er forresten 27 år.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde fem inseminasjoner før jeg ble gravid (ble gravid på den femte altså) Og jeg er 26 år. Men for min del trodde de at jeg ikke traff helt på eggløsningen siden jeg har ustabile sykluser og testen kan vise positiv selv om eggløsningen ikke kommer rett etterpå. Den siste gangen satte jeg eggløsningssprøyte og da satt det med en gang.

Så bra!!:) Jeg har også satt eggløsningssprøyte. Hvor fort fikk du symptomer til at noe var på gang? Jeg hadde inseminasjon på onsdag denne uka, men opplever nå litt menssensmerter som kommer og går. Trodde det var litt tidlig å få mensen nå allerede, så jeg håper så veldig at dette er indikasjon på noe annet.. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei:-)

 

Første gang jeg ble inseminert var jeg 23. Tok kun clearblue eggløsningstest som viste positivt og dro nedover dagen etter. Spiren satt på første forsøk så var heldig med den;-)

 

Nå starter jeg om et par måneder prøvingen med nummer 2 og skal da ha oppfølging av gynekolog og antakelig eggløsningssprøyte da syklusen er blitt helt ustabil.

Vil gjerne øke sjansene for å treffe i og med at jeg har ei fra før og det kreves litt mer planlegging rundt det å reise;-)

 

 

lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Nå hadde jeg prøverør og ikke insemnasjon, men de første symptomene jeg fikk var som en stein nederst i magen. Mensmurringer og såre og ømme brystvortet. Lykktes på første forsøk og er nå 9+5 på vei. er 29 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ble det full klaff på femte forsøk, er 33 år og er nå 13 uker å vei :) Jeg har PCO og så jeg brukte Metformin ved siste forsøk.

Allerede samme dag som jeg hadde vært på den siste inseminasjonen så kjente jeg et trykk nederst på den siden hvor egget hadde løsnet.

Akkurat som om at trusestrikken strammet veldig. Det hadde jeg aldri kjent før. Kjente dette trykket i 7 uker...og det viste seg jo å være baby :)

Vi hadde planer om å gå over til IVF-behandlig hvis det ikke klaffet innen 6 inseminering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal ha min 4. inseminasjon i uke 8. Da skal jeg ta eggløsningssprøyte, og ha dobbel inseminasjon i samme syklus hos Stork. Jeg er 24 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på´n igjen i løpet av uke 8, og da blir det 4.inseminasjon for meg, også på Stork Klinik. Nå Må det gå!! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som overskriften sier, for dere som har blitt gravide ved inseminasjon, hvor mange forsøk tok det, og hvor gammel er du?

Ble gravid da jeg var 33 år, etter 9 inseminasjoner og 2 IVF! Ikke funnet noe feil i utredninger, men eneste mulighet er at jeg med inseminasjoner ikke traff eggløsning (selv ikke med dobbel inseminering, altså to etterfølgende dager), mer kontroll med IVF. Storkklinik anbefalte å starte med IVF etter 6 inseminasjoner.Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk ikke på færste forsøk for meg iallefall... mensen kom idag :-( snufs

åneeeeeeeiiiii :( :( :( Føler med deg..er skikkelig nervøs for meg selv nå også..nærmer seg testdag eller mensen..vet ikke hva som kommer først.. Skal du forsøke AIH igjen, eller blir det IVF? Jeg skal på IVF hvis det ikke gikk denne gangen. masse klemmer til deg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det er kjipt:-( men jeg skal selvfølgelig forsøke igjen. Begynner å teste igjen om 10 dager. Jeg skal forsøke neon ganger til med inseminasjon avhengig av hva de mener på CFC er fornuftig.

Lykke til alle dere som prøver og venter og tester og venter og ruger. Det blir vår tur til slutt også! (det bare VET jeg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bare ha ett forsøk så klaffet det :)brukte kun eggløsningssprøyta. Snuppa er nå 8 mnd :) er forresten snart 28 :) Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er kjipt:-( men jeg skal selvfølgelig forsøke igjen. Begynner å teste igjen om 10 dager. Jeg skal forsøke neon ganger til med inseminasjon avhengig av hva de mener på CFC er fornuftig.

Lykke til alle dere som prøver og venter og tester og venter og ruger. Det blir vår tur til slutt også! (det bare VET jeg)

 

lykke til på neste forsøk. For min del var det mye lettere å reise ned på tur nr.2. Jeg var mer avslappet, og viste litt mer hva jeg gikk til. Jeg stresset litt før jeg reiste ned på første turen, noe jeg tror ødela litt for meg. På den andre turen, følte jeg bare på meg med en gang at det hadde gått bra :) , og det viste seg at intuisjonen min stemte når jeg testet 14 dager etter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er kjipt:-( men jeg skal selvfølgelig forsøke igjen. Begynner å teste igjen om 10 dager. Jeg skal forsøke neon ganger til med inseminasjon avhengig av hva de mener på CFC er fornuftig.

Lykke til alle dere som prøver og venter og tester og venter og ruger. Det blir vår tur til slutt også! (det bare VET jeg)

 

lykke til på neste forsøk. For min del var det mye lettere å reise ned på tur nr.2. Jeg var mer avslappet, og viste litt mer hva jeg gikk til. Jeg stresset litt før jeg reiste ned på første turen, noe jeg tror ødela litt for meg. På den andre turen, følte jeg bare på meg med en gang at det hadde gått bra :) , og det viste seg at intuisjonen min stemte når jeg testet 14 dager etter :)

 

Takk for det, ja nå tester jeg eggløsninger, og du har rett jeg føler meg mye mer avslappet. Nå vet jeg hvor jeg skal og hvordan det foregår :-) krysser fingrene :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Ble gravid på første forsøk første gangen, spent på å se hvordan det går nå! Ble inseminert på fredag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi reiste ned til Maigård i århus og for oss var det full klaff på første forsøk , brukte kun eggløsningsprøyta.

Er 24 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...