Anonym bruker Skrevet 4. februar 2012 #1 Skrevet 4. februar 2012 Jeg nærmer med 40 år og har ingen spesiell utdannelse. Har nå lyst til å utdanne meg til noe innen kontor, kunne tenke meg økonomi, lønn. Har ikke råd til å sette meg på skolebenken, er avhengig av å jobbe 100%. Sjekket i dag ut NKS og fikk litt sjokk når jeg så prisen, 41000., det er penger jeg ikke har det og ikke får jeg tatt mer lån heller. Jobber i dag for bemanningsbyrå, kul umulig og få seg fast jobb. Finnes det noen muligheter for å ta utdannelse og få hjelp til kostnadene?
☀ Lille prinsesse - juli2011 ☀ Skrevet 4. februar 2012 #3 Skrevet 4. februar 2012 Trenger du det da? Jeg skulle så gjerne ønske at jeg tok mer utdannelse når jeg hadde sjansen, har hatt flere sjanser faktisk. Men nå har jeg 100 % stilling, og tenker at utdannelsetoget har gått. Kan ikke leve uten lønna mi, og 40000 har jeg ikke til å bruke til slikt (da skulle jeg i såfall hatt garantert jobb etterpå). Jeg har ikke verdens mest spennende jobb, men jeg har en trygg arbeidsplass og gode kolleger. Får søke jobber, og så kanskje kan jeg stige litt i gradene på den måten, men noen bachelorgrad blir det ikke på denne dama
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2012 #4 Skrevet 4. februar 2012 Har jobbet med sentralbord/resepsjon i 15 år nå og er lei. Kunne tenke meg og jobbet med noe innen økonomi. Lønn, i en liten bedrift hadde passer meg bra. Men ser jo at uten utdannelse blir det vanskelig å få til. Er også mange om jobbene i Oslo. Uaktuelt med mer lån nå :-(
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2012 #5 Skrevet 5. februar 2012 Det er jo dette som er bakdelen med å ikke ta utdannelse som ung.. Man får seg jobb og inntekt og utgifter som står i stil og da er det ikke så lett å bli student og leve på "ingenting" (dvs lån og stipend som jo slettes ikke er ingenting men mye mindre enn man er vant til).. HI - svaret er nei.. Det finnes ingen støtte utenom lån/stipend, skulle tatt seg ut om det var sånn at man som ung student skulle spinke og spare og jobbe utenom studiene for å klare seg og så kunne godt voksne folk ifull jobb få stønad for å studere. Du ser hvordan det blir feil ikke sant? Om du vil ha mer utdannelse må du bekoste det selv - hadde du hatt en fast arbeidsgiver kunne de kanskje vært villig til å støtte deg i videre utdanning, men et bemanningsbyrå gjør jo ikke det.. Jeg vet at på nki er det mulig å delbetale studiet slik at man betaler 2000 kr i mnd.. Kunne det vært et alternativ?
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2012 #6 Skrevet 5. februar 2012 Jeg er voksen, 43 år, og hadde yrkesfaglig utdannelse (helsevesenet) fra jeg var ung. Etterhvert som årene har gått og jobbtilbud (mer eller mindre tilfeldig) har dukket opp har jeg tatt deltidsutdannelser ved høgskoler og universitet. Jeg har jobbet 100 % hele tiden, og nå holder jeg på med et 50 % deltidsstudie, med mann og barn på hjemmebane Det går helt fint faktisk! Som voksen er man som regel mer strukturert og ansvarlig slik at man får jobbet med studiene selv om dagene tilsynelatende er fulle nok fra før. Jeg har nå planer om å ta ett-semesters kurs på universitetet via nettstudier, 10 studiepoeng. Det er ikke oppmøte i hele tatt der, kun nettbaserte forelsninger og innleveringer. Det finnes mange muligheter for utdannelse for oss som jobber full stilling. NKI er dyrt og kanskje ikke så velansett(?) så jeg ville istedet satset på høgskole eller univsersitet, deltid- eller nettstudier. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå