Anonym bruker Skrevet 4. februar 2012 #1 Skrevet 4. februar 2012 Hvordan sover de? Legger de seg fint og sover hele natta? Når legger de seg og når står de opp? Har en 4åring som har slitt MYE med søvnen hele livet. Han sovner aldri alene, og våkner ofte 2-3 ganger hver kveld/natt. Noen netter er det enda hyppigere. Han må ofte ligge sammen med meg for å få sove. Han er til utredning, så er ikke ute etter råd om å være mer streng osv., bare lurer på hva som er normalt for barn på den alderen. Setter pris på alle svar.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2012 #2 Skrevet 4. februar 2012 Jeg har en gutt som straks blir 5 år. De første årene strevde jeg mye med å få han til å sove. Måtte sitte ved siden av han i opptil flere timer. Men når det roet seg ved 2 års alder har han blitt veldig enkel. Nå bare går vi opp, leser en historie, så sier vi natta. Stort sett så legger han seg til å sove da. Noen få ganger roper han på meg etter leggetid. Men som regel er det ikke noe tøys og tull. Han våkner en gang om natta (om han ikke er inne i en periode med mye mareritt). Han kommer alltid over til meg i løpet av natta. Han legger seg i 19.30 tiden, vi står opp i 7 tiden. I helger legger han seg etter 20 en gang, da står vi opp mellom 8- og 9.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2012 #3 Skrevet 4. februar 2012 Har en gutt som blir fem om noen dager. Jeg var alene med han til han var to år, han brukte aldri smokk eller koseklut/bamse, men håret mitt som kos... Vi samsov helt til jeg fikk kjæreste og derme lå jeg sammen med han til han sovnet, og om han våknet måtte jeg legge meg så han fikk kose hår litt slitsomt men men... nå er han jo snart 5år, og har siden han var ca 2 år sovet i egen seng, med bamse... (koser fortsatt hår om han sitter på fanget og koser) hihihi Våkner ikke om natta, og sover skremmende hardt! legger seg ca 1930 i uke dagene og står opp 0730. og ca 20-21 i helgene og sover da til ca 9..
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2012 #4 Skrevet 4. februar 2012 Min 4-åring er veldig glad i sengen sin hun og har siden hun lærte å snakke bedt om å få legge seg mellom halv syv og syv om kvelden. Nå legger hun seg gjerne mellom syv og halv åtte og sovner i løpet av minutter, aldri noe problem. Hun kan selvfølgelig våkne i løpet av natten, skjer kanskje en gang annenhver måned eller noe sånt, da sier jeg bare at det fremdeles er natten og hun legger seg til å sove noen timer til. Hun er skikkelig morgenfugl da, står alltid opp mellom seks og halv syv om morgenen.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2012 #5 Skrevet 4. februar 2012 Har ei jente på 3 år og 4 mnd. Hun legger seg tidlig, 18.30 hver kveld og våkner mellom halv 7-kvart over 7 en gang. Sover godt og aldri noe tull å legge henne:) Har hatt en del hoste og snue i det siste og har våknet en del på nettene og komt inn til oss, men utenom det så sover hun godt:)
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 4. februar 2012 #6 Skrevet 4. februar 2012 (endret) Min sønn blir 5 i April og han har sovet hele natten siden han var 1 uke. Nå legger han seg kl 19:00 og står opp 07:00. Sover hele natten. Han har sovet i egen seng fra dag 1. Endret 4. februar 2012 av Mamma`n til Will & Ailo <3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå