Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har prøvd det meste på lille på 2,5 men huden er som sandpapir. låra og knærne er kjempe såre.

Noen med tips?

Legen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enestebjeg kommer på er den røde Apobasen, men den har du sikkert prøvd. Er nok på tide med en tur til legen ja.

Skrevet

Snuppa her er helt lik.. Og vi har vært hos legen, snakket med helsesøster og snakket med rådgivningstjenesten hos astma og allergiforeningen

Og samme beskjed fra alle: smøre smøre smøre

Vi har prøvd oss frem litt med hvilke kremer som funker best, og vi har landet på følgende:

Daglig rutine er fuktighetskrem på hele kroppen hver morgen og hver kveld. På kroppen bruker vi spenol (billig og bra) og dr. Greve allround krem i ansiktet.

Skrevet

Snuppa her er helt lik.. Og vi har vært hos legen, snakket med helsesøster og snakket med rådgivningstjenesten hos astma og allergiforeningen

Og samme beskjed fra alle: smøre smøre smøre

Vi har prøvd oss frem litt med hvilke kremer som funker best, og vi har landet på følgende:

Daglig rutine er fuktighetskrem på hele kroppen hver morgen og hver kveld. På kroppen bruker vi spenol (billig og bra) og dr. Greve allround krem i ansiktet.

Trykka publiser litt tidlig der..

Vi bruker de. Greve i ansiktet nå fordi den også funker som en kuldekrem - to fluer i en smekk. Når det blir varmere bytter vi kanskje ut denne.

Innimellom hvis hun er ekstra tørr og sår (hvis vi f.eks. Har hatt barnevakt som har glemt å smøre.. Hopper vi over en gang er det helt krise..) så bruker vi gjerne dr. Greve på hele kroppen.

Innimellom bader vi henne også i oljebad!!

Hvis det blir veldig nuppete, tørt eller rett og slett eksem åprøver vind physiogel (den røde) - hvis den ikke tar det må vi ty til mild kortisonkrem - mildison som fås reseptfritt på apoteket. Vi har en resept på sterkere kortisonkrem liggende, men har ikke trengt å bruke den..

Puh.. Det var vårt smøreregime!

Skrevet

Takk for svar..

Dr Greve funker ikke her.. den røde apopbasen er fin om hun ikke er kjempe tørr. Hun har vært så fin så vi har bare smørt ansiktet hver morgen og kveld med en feit kuldekrem kjøpt på en krembutikk. Men så plutselig nå så er ansiktet som sandpapir, kanskje små små nupper og noen store røde prikker.

Smører og smører men ingen ting som hjelper. Bruker jeg såpe på henne så er det lactacyd og nøytral shampo. Men må vel bare få hørt med legen. For er så mange kremer som svir og hun er jo tørr over øynene også. Ikke lette... og så sier hun hele tiden at hun har au på beina forde det svir. :( ja ja

Takk for svar :)

Skrevet

Vi bruker A-Derma exomega cream fra apoteket.

Ville absolutt ikke brukt spenol som bare legger seg som en hinne utenpå huden og ikke hjelper huden på noen måte.

Skrevet

Vi smører også med Exomega fra A-derma, veldig fin krem for oss atopikere.

http://www.apotekhje...=0&prodid=47926

Men nå på vinterstid gir den ikke nok fukt på de tørreste stedene på kroppen, der har jeg funnet ut at kuldekremen til Avene er kjempefin. Fikk den anbefalt som kuldekrem men så leste jeg på den at den kunne brukes på sprukne tørre hender så jeg smurte den på de tørreste stedene og det ble mykt og mye mindre sprekker og sår :) Anbefales virkelig.

http://www.apotekhje...=0&prodid=18795

Skrevet

Takk for svar..

Dr Greve funker ikke her.. den røde apopbasen er fin om hun ikke er kjempe tørr. Hun har vært så fin så vi har bare smørt ansiktet hver morgen og kveld med en feit kuldekrem kjøpt på en krembutikk. Men så plutselig nå så er ansiktet som sandpapir, kanskje små små nupper og noen store røde prikker.

Smører og smører men ingen ting som hjelper. Bruker jeg såpe på henne så er det lactacyd og nøytral shampo. Men må vel bare få hørt med legen. For er så mange kremer som svir og hun er jo tørr over øynene også. Ikke lette... og så sier hun hele tiden at hun har au på beina forde det svir. :( ja ja

Takk for svar :)

Beskjeden jeg fikk var at man må prøve seg frem og finne den kremen som funker best på det enkelte barn..

For oss funker spenol, selv om jeg vet mange mener denne bare legger seg som en hinne

Skrevet

Jeg tror forresten at kremer med karbamid kan svi litt.. Men noen ganger er det kanskje de som skal til..:/

Forhåpentligvis blir de litt bedre i hu den når det blir mildere i været

Skrevet

Takk for flere svar. vi har prøvd alt som er nevnt her. Skal innom apoteket i morgen og så tar jeg med snuppa en tur til lege tror jeg.

Hun gråter masse masse om dagen også, og det kan jo være forde det er plagsomt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...