Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 4. februar 2012 #1 Skrevet 4. februar 2012 Ser noen lister opp i diverse tråder, men synes listene til mange er så utrolig korte. Listen i vårt budsjett er langt som et ondt år, hehe... Har vi virkelig så unormalt mange utgifter, eller er det mye dere glemmer å liste opp? Våre faste er: Nedbetaling av lån (tomt og studie) Husleie Strøm Kommunale avgifter Barnehage SFO Mobiltelefon (vi har gratis internett) NRK lisens Canal Digital-pakke Kontaktlinser Veiavgift Bompenger Diverse forsikringer Helsestudio Fotball-klubb kontigent Taekwondo medlemskap Kort VISA Andre fagforbundkontigenter (sparing) Av variable har vi: Mat og husholdningsartikler Drivstoff til biler Service på biler og evt EU-kontroll Vedlikehold biler som nye dekk, bytte olje ol Vedlikehold av hus (maling, beis, planter osv) Klær og sko Tannlege Lege Medisin/ evt helsekostprodukter Gaver Luksus (kino, frisør, lekeland osv) phu... Blir mye ja! Men uvanlig mye?
Gjest Visten Skrevet 4. februar 2012 #2 Skrevet 4. februar 2012 Nei, ikke uvanlig mye, bare mer detaljert listet opp enn det man vanligvis ser her. Minner meg forresten om at jeg gleder meg til våren og variable utgifter til hageutstyr og planter! Da vi var unge, ikke eide hus, barna var små og vi var billige i drift uten for store vedlikeholdsbehov var forresten lista vår kort den og.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2012 #3 Skrevet 4. februar 2012 Tja... vi leier leilighet, så det forsvinner et par punkter der. Har ett barn på 8 mnd, så barnehage og SFO har vi ikke. NRK lisens glemte jeg å liste opp. Kontaktlinser bruker vi ikke. Veiavgift glemte jeg. Bompenger har vi, men ikke fast. Helsestudio og alt under det har vi ikke. Eller sparer litt da, men det er vel ikke en utgift. Av variable har vi alt du listet opp unntatt vedlikehold av hus. Er nok bare ikke alle som har så god oversikt som deg tenker jeg.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2012 #4 Skrevet 4. februar 2012 Faste: Husleie Strøm Forsikringer Lån på 1 bil Mannens studielån Kredittkort (brukes kun ved svært uforutsette ting, f eks begge bilene på verksted samtidig og nå sist når mannens briller ble ødelagte) Tv og internett Mitt mobilforbruk(svært lite), mannen får dekt telefon via jobb. Barnehage for 1 barn Veiavgift Variable: Drivstoff(bruker lite, pga korte avstander her vi bor) Ferjekort Mat og husholdning Klær Fornøyelse(svært sparsomt pga bare en inntekt) Hmm, var ikke så mye nei, har jeg glemt noe mon tro...
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2012 #5 Skrevet 4. februar 2012 Faste: Husleie Strøm Tlf Forsikring Lån til bank Lånekasse Canal digital Bompenger Barnehage Variable: Mat Bensin Busskort Klær Utstyr Gaver Det vil alltid komme noe uforutsett!
Mandalas Skrevet 4. februar 2012 #6 Skrevet 4. februar 2012 Våre faste er: Nedbetaling av lån (bil og hus) Strøm Kommunale avgifter Barnehage SFO Mobiltelefon Internett NRK lisens Canal Digital-pakke Veiavgift Bompenger Diverse forsikringer Andre fagforbundkontigenter (sparing) Variable er de samme som dere. Veiavgift og bompenger pleier jeg å glemme under faste utgifter, siden de betales så sjelden. Derimot er det jo store poster i budsjettet. Men jeg pleier nok å ha bompenger under variable.
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 4. februar 2012 #7 Skrevet 4. februar 2012 Faste: - Husleie - Forsikringer - Telefon - Barnehage - Veiavgift - Semesteravgift Variable: - Mat og husholdningsart. - Bensin - Lege / tannlege / medisin - Frisør - Klær - Bokklubb - Vedlikehold på bilen - Gaver - Cafè / kino etc. Tror det var alt
Gjest mphs Skrevet 4. februar 2012 #8 Skrevet 4. februar 2012 Nedbetaling av lån til hus Husleie ( kommunale utgifter, oppvarming, husforsikring mm er i denne utgiften) Strøm Barnehage + matpenger SFO + matpenger Mobiltelefon Internett NRK lisens Canal Digital-pakke Veiavgift Bompenger Diverse forsikringer Helsestudio årskort Turn kontigent Andre fagforbundkontigenter ( blir trekt direkte av arbeidsgiver) Sparing Fotsenger Medisiner for kronisk sykdom(opp til frikortet) Av variable har vi: Mat og husholdningsartikler Drivstoff til bil Service på bil og evt EU-kontroll Vedlikehold bil som nye dekk, bytte olje ol Vedlikehold av hus (maling, beis, planter osv) Klær og sko Tannlege Lege + sykehus timer(både faste og variable) Helsekostprodukter(bruker en del her) Gaver Luksus (kino, frisør, lekeland, badeland osv) Klatretimer Ferie + Diverse Tror det var alt.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2012 #9 Skrevet 4. februar 2012 jeg har bil lån barnehage mat i barnehagen (1 gang pr 10 uker) rikspakken talkmore mobil ab. forsikring på bil og barn husholdning og mat div, til hjemmet klær og utstyr til meg og barna bensin og eventuelle fergeutgifter veiavgift vedlikehold på bil helse og vedlikehold som lege og tannlege til meg selv og barna(sjeldent) mannen betaler hus og bil lån strøm viasat gull forsikring på hus og bil kommunale avgifter brøyting vedlikehold av hus og bil renovasjon div abonementer på magasiner i sammenheng med jobb nrk lisens klær og utstyr til seg selv helse og vedlikehold som lege og tannlege for seg(sjeldent) vi har ingen utgifter til kollektiv transport, trening, mannens telefon og arbeidsbil som han bruker som han vil privat, har også firmakort på bensin/dieselkort via jobben hans så vi får rabatt på alt av slikt forbruk, varierer veldig, men ca dette er det pengene går til..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå