Anonym bruker Skrevet 4. februar 2012 #1 Skrevet 4. februar 2012 Er så usikker, noen som har tatt og kan si noe om det?
Fgf februar 12 Skrevet 4. februar 2012 #2 Skrevet 4. februar 2012 Vi bor så pass usentralt at det ikke er veldig mange kurs i området... Vi gikk for et nettkurs på gravidtv.no, men for å være ærlig, syns eg ikkje det var så veldig bra, helt greit liksom. Vi fikk tilgang på kursmaterialet i 10 dager for 500 kroner. Litt øvelser, pusteteknikker, fine sitt indre rom ol. Vi kommer ikke til å ta noe annet kurs, men jeg kan jo ikke sammenligne..... For meg var det greit med tanke på å forberede meg litt på hva jeg skal gjennom og at man blir ferdig, og nå vet jeg at partneren min også er litt forberedt på hva som møter oss.... Lykke til med valget
Frenzia Skrevet 4. februar 2012 #3 Skrevet 4. februar 2012 Er det noen flere som har erfaring med gravidtv.no? Jeg lurte på å bestille, men synes det er dyrt for å få tilgang i så kort tid. Dessuten fikk jeg virus på maskinen da jeg var inne på siden med informasjon om dette, så jeg har ikke tørt å gå inn dit igjen. (Jeg hadde en gammmel og ubeskyttet maskin, så jeg kan egentlig ikke skylde på inforsiden, tror jeg. )
vårbaby:-) Skrevet 4. februar 2012 #4 Skrevet 4. februar 2012 Jeg var på kurs på KK. Synes det var helt greit, kunne egentlig klart meg uten, men min kjære var veldig glad for at vi deltok! Det beste med kurset var omvisningen vi fikk på føden og storken, og informasjonen vi fikk ifht disse fødeavdelingene.
førti Skrevet 4. februar 2012 #5 Skrevet 4. februar 2012 Jeg har ikke vært på svangerskapskurs ,men var på fødselsforberedende kurs en lørdag fra 10 - 15 på sykehuset jeg skal føde sammen med 2 jordmødre. Det kostet 400 pr person og vi fikk også litt mat. Det var i regi av jordmorforeningen. Samboer var også med. Det var veldig lærerikt enda jeg hadde lest masse om fødsel på forhånd. Lærte forskjell på rier og kynnere og ikke minst når en skulle dra på sykehuset og hvor lang tid de forskjellige fasene tok i gjennomsnitt. F.eks fra 3 - 10 cm tok det mellom 8 - 18 timer med 12 timer som gjennomsnitt Vi fikk også omvisning på fødestue og fødeloft og barselhotell. Hør med jordmor hva slags tilbud du kan velge mellom. Jeg hadde vel 3 forskjellige aktører og velge mellom.
Ezmeralda Skrevet 4. februar 2012 #6 Skrevet 4. februar 2012 Jeg har ikke vært på det, men min jordmor anbefaler det, for å bli bevisst på pusteteknikk for avspenning og en lettere fødsel. Hun nevnte det for meg først i går, da jeg spurte om beste alternativ til lystgass. Skal man føde et sted hvor det er tilgjengelig, blir det visst automatiskt til at man puster riktig. På Riksen, hvor jeg skal føde, er det slutt på lystgass som smertelindring desverre, så jeg må puste meg gjennom dette på normalv vis. Desverre for sent for meg med kurs. Er i uke 40+3. Ellers skulle jeg meldt meg på et kurs!
Preggie Skrevet 5. februar 2012 #7 Skrevet 5. februar 2012 Jeg og samboeren min skal i neste uke. Tror det blir nyttig, uansett gjør det oss litt klarere til det som skal skje føler jeg...
Håpefull mars 2012, Varg Skrevet 7. februar 2012 #8 Skrevet 7. februar 2012 Hei Jeg har startet på ett sånt kurs. Det skal gå over tre dager, første dagen var i går. Da hadde vi med en fysioterapeut. Hun lærte oss hva vi kunne øve på før fødsel, hva som hjalp under fødsel, hvordan vi kunne trene etter fødsel og hva som var lurt å gjøre/ikke gjøre med barnet for dens utvikling. Utrolig mye nyttig. Neste uke kommer en JM og skal snakke om selve fødselen. Siste kurset så kommer helsesøster. Da blir det prat om amming og den nye familiesituasjonen. Der jeg går koster det 150,- gangen. Er veldig glad for at jeg valgte kurset
ama<3 Skrevet 7. februar 2012 #9 Skrevet 7. februar 2012 Hei, litt sent svar kanskje? Jeg var på sv.skapskurs,men helt ærlig så var det ikke noe jeg fikk såå mye ut av... Helt ok ,kunne klart meg for uten og:) men ser ut som andre har hatt bedre nytte av det, hvis de fikk øvd på pusteøvelser osv... Vi fikk ikke øve eller lære noe om sånt.. vi fikk vite om de forskjellige smertestillende, litt om tengene de kan bruke for å få bebis ut osv... Ble litt skuffa ,man ser jo alltid på film at man øver på pusten Vi lærte og om de forskjellige fasene i fødsel.. men dette er ting man egentlig kan google om selv og finne ut av. Lykke til til deg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå