Anonym bruker Skrevet 4. februar 2012 #1 Skrevet 4. februar 2012 Enkelte gir meg blikk som om jeg er fra en annen planet når jeg forteller at jeg ikke er på FB. Navlebeskuende og kjedelig, synes jeg, selvsagt med en viss verdi når det gjelder å spore opp gamle "venner", men ikke nok til at jeg har tid eller lyst til å involvere meg. Er jeg veldig sær, synes dere? Og hva tenker dere generelt om de som ikke er på FB?
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2012 #2 Skrevet 4. februar 2012 Ikke jeg heller, og det plager meg overhodet ikke.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2012 #3 Skrevet 4. februar 2012 Jeg tenker ikke noe spes om de, annet en at de går glipp av en del. Facebook er desverre kommet for å bli.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2012 #4 Skrevet 4. februar 2012 Nei, det plager ikke meg heller, men jeg lurer jo på _hvorfor_ enkelte tydeligvis synes det er så rart.
Miss Dynamite Skrevet 4. februar 2012 #5 Skrevet 4. februar 2012 er ikke på fb jeg heller.... Forstår jo at jeg går glipp av mye "sladder" kanskje. Men ikke mere enn det, for min del. Men når man treffer på venner osv, så prater de jo om fb hele tiden, så det holder.HEhe..... Vi er nok sære, men det får så være
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2012 #6 Skrevet 4. februar 2012 Hvordan vet dere at det er navnebeskuende og en kjedelig tidtyv når dere ikke er på Facebook? Det har jeg alltid lurt på. Hvorfor de som ikke deltar og som ikke er med "forsvarer" dette med at det er kjedelig og dumt. Hvordan kan de vite det?
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2012 #7 Skrevet 4. februar 2012 Tror dere overdriver. Jeg er på Facebook, og det er vel egentlig også de fleste jeg kjenner. Men jeg kjenner da også mange som IKKE er der. Så det er ikke akkurat oppsiktsvekkende når jeg får vite om at noen ikke er der. Forøvrig er Facebokk IKKE kommet for å bli, like lite som IRC, Alta Vista, Yahoo chat, newsgroups eller MSN har vært det. Som andre ting på nett er det kommet for å være en stund, så tar noe annet over. Om ti år sitter vi et helt annet sted og mimrer: Husker dere Facebook?
Miss Dynamite Skrevet 4. februar 2012 #8 Skrevet 4. februar 2012 jeg vet hva jeg går glipp av og ikke, i form av at jeg var på fb i mange år før. Jeg har ikke sagt fb er dumt, bare at jeg ikke er der mer.
2barns mor Skrevet 4. februar 2012 #9 Skrevet 4. februar 2012 Jeg er ikke på FB. Føler ikke jeg har tid til det, for ifølge mine venner som har vært der i mange, mange år - tar det mye tid! Har forstått det slik at en bør oppdatere hele tiden, bilder og kommentarer. Må huske å inn å gratulere alle med dagen - venner eller ikke venner virker det som. For meg blir dette for stressende... Mulig ikke alle har det slik, men vi er ialle fall noen få i vår vennekrets som tar opp telefonen å ringer når vi vil snakke med hverandre!
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2012 #10 Skrevet 4. februar 2012 Jeg er ikke på FB. Føler ikke jeg har tid til det, for ifølge mine venner som har vært der i mange, mange år - tar det mye tid! Har forstått det slik at en bør oppdatere hele tiden, bilder og kommentarer. Må huske å inn å gratulere alle med dagen - venner eller ikke venner virker det som. For meg blir dette for stressende... Mulig ikke alle har det slik, men vi er ialle fall noen få i vår vennekrets som tar opp telefonen å ringer når vi vil snakke med hverandre! Og så har du noen, som de fleste, som klarer fint å både være på FB, å ringe og å dra på besøk til folk. Det ene utelukker ikke det andre, serru
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2012 #11 Skrevet 4. februar 2012 Jeg er ikke på FB. Føler ikke jeg har tid til det, for ifølge mine venner som har vært der i mange, mange år - tar det mye tid! Har forstått det slik at en bør oppdatere hele tiden, bilder og kommentarer. Må huske å inn å gratulere alle med dagen - venner eller ikke venner virker det som. For meg blir dette for stressende... Mulig ikke alle har det slik, men vi er ialle fall noen få i vår vennekrets som tar opp telefonen å ringer når vi vil snakke med hverandre! Det er bare tull, det er selvfølgelig helt hva du gjør det til. Jeg bruker neppe mer enn fem minutter på Facebook per dag. Du kan bruke mye tid der hvis du vil, og det er dem som gjør det, men det er jo ikke noe must. Slik jeg bruker Facebook, er det er en kjekk måte å holde seg overflatisk orientert om hva gamle kjente driver med, bare vite at de er der. Det du sier blir litt som å si at man ikke har tid til å ha telefon, fordi da må man jo ringe til alle man kjenner hele tiden og sitte lenge og prate med hver enkelt, slik at man ikke får gjort noe. Det finnes dem som sitter i telefon og slarver hele dagen, men man trenger jo ikke gjøre det selv om man har en.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2012 #12 Skrevet 4. februar 2012 ikke jeg heller..holder en knapp på at det fader ut snart så jeg ikke ser meg nødt til å bli med heller. Merker jo at flere aktiviteter f.eks kun gir beskjeder til sine medlemmer gjennom facebook, og det er jo ganske sært egentlig å føle seg presset inn i et sosialt medium man ikke vil tilhøre. (Jeg ble i utgangspunktet ikke med da det ikke er forenlig med min jobb, hemmelig adresse etc)
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2012 #13 Skrevet 4. februar 2012 Boikotter facebook veldig bevisst. Mennesker jeg er interessert i holder jeg kontakt med uansett, gamle bekjente fra før har jeg ikke behov for å holde oppdatert. Er jo en grunn at man mister kontakten, jeg klarer ikke å holde liv i vennskap med 1000 forskjellige. I tillegg har jeg ingen som helst interesse å gi mye informasjon om meg og mitt liv til en amerikansk konsern, helt gratis! Dere kålhuene som er hos facebook skjønner som regel ikke at dere er varen facebook selger. Facebooks kunder er bedriftene som kjøper målrettet informasjon om dere slik at dere får målrettet reklame. Facebook-brukere er som bondens blomkål. Bonden steller og pleier blomkålen sin, såklart, men kun fordi han skal selge den og tjene penger med den.
I scream for icecream! Skrevet 4. februar 2012 #14 Skrevet 4. februar 2012 Boikotter facebook veldig bevisst. Mennesker jeg er interessert i holder jeg kontakt med uansett, gamle bekjente fra før har jeg ikke behov for å holde oppdatert. Er jo en grunn at man mister kontakten, jeg klarer ikke å holde liv i vennskap med 1000 forskjellige. I tillegg har jeg ingen som helst interesse å gi mye informasjon om meg og mitt liv til en amerikansk konsern, helt gratis! Dere kålhuene som er hos facebook skjønner som regel ikke at dere er varen facebook selger. Facebooks kunder er bedriftene som kjøper målrettet informasjon om dere slik at dere får målrettet reklame. Facebook-brukere er som bondens blomkål. Bonden steller og pleier blomkålen sin, såklart, men kun fordi han skal selge den og tjene penger med den. Men hva sa om vi er varen? Det er jo ikke slik at man er på Facebook uten å få noe igjen? Jeg kan godt få målrettet reklame så lenge jeg får noe igjen for det. Jeg trives på Facebook, synes det er en utrolig fin måte å holde kontakt med venner på, holde meg oppdatert på forskjellige ting, og dele av mitt liv til de som måtte være interessert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå