Anonym bruker Skrevet 4. februar 2012 #1 Skrevet 4. februar 2012 Jeg får panikk av baby som vkner om natta, så mannen har tatt over. Hver natt. Så jeg står opp med henne klokka seks hver dag+de andre ungene. Vil heller sove om natta, og heller stå opp tidlig. Hvordan gjør dere det?
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 4. februar 2012 #2 Skrevet 4. februar 2012 Der er jeg motsatt av deg egentlig. Aller helst vil jeg både sove hele natten og lenge på morgningen, men jeg vil heller opp om natten og sove lenge enn omvendt. Grunnen er så banal at jeg synes dagen blir så ufattelig lang når det starter grytidelig, og de første timene om morgningen (spesielt når man har babyer og 1-åringer) er grusomt kjedelige og laaaaange fordi man prøver å være litt stille inne for å ta hensyn til den som sover + at går man ut så føler i hvertfall jeg at man ikke kan la ungene bråke vilt kl 6.30 om morgningen heller. Kjente nå hvor glad jeg er for at vi er ferdig med denne perioden av livet. Riktignok vekker minste på 2,5 år oss hver natt, men hun kryper opp i vår seng og sover videre der, og sover "lenge" (normalt til 7-7.30, men i dag våknet hun 6.30), og hun står opp med brødrene og er fornøyd med det i ca en time i helgene slik at den som har "tidlig-vakt" normalt får sove/slumre til kl 8 +/- en halvtime. Du kan glede deg!
C.L.H85 Skrevet 4. februar 2012 #3 Skrevet 4. februar 2012 Nå våkner sjelden vesla om natta(heldigvis), men hvis det skjer er det fordi hun har mistet smokken Det er jeg som står opp om natta og de fleste morgenene;) Dette er noe vi er blitt enige om da jeg aldri har trengt så mye søvn og har lettere for å være klar til action morgenen. Ellers pleier gubben å ta henne en søndag morgen så jeg får sove, eller andre ganger når jeg sier jeg trenger det. Gubben har stor muskelplager i hele kroppen, så er avhengig av søvnen sin Her funker det ihvertfall.
petite fleur Skrevet 4. februar 2012 #4 Skrevet 4. februar 2012 Jeg vil heller stå tidlig opp om morgenen enn å bli vekket på natta. Blir jeg vekket om natten, får jeg ikke sove igjen. De to siste døgnene har jeg vært våken fra kl 02 og 03 fordi minstemann våknet. Så er det å ligge 4-5 timer å vri seg før man står opp og går på jobb.... Deprimerende :-( Får jeg derimot sove hele natta, klarer jeg fint å stå tidlig opp med ungene.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2012 #5 Skrevet 4. februar 2012 Må fint stå opp både om natta og om morgenen. Men heldigvis er det sjelden noen av ungene er klar for å starte dagen før kl 7.30. En gang i blant tar mannen ungene om morgenen og jeg får en time eller to til på øyet. Har søvnmangel så det holder, men sånn er vel bare livet når man har valgt å få barn.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2012 #6 Skrevet 4. februar 2012 Hadde vært overlykkelig om jeg kunne få sove om natten eller sove ut om morgenen - samme hvilken av delene! Her må jeg ta både natt og morgen; holdes våken et par timer midt på natten og må opp klokka 6. Herlig!
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2012 #7 Skrevet 4. februar 2012 Må fint stå opp både om natta og om morgenen. Men heldigvis er det sjelden noen av ungene er klar for å starte dagen før kl 7.30. En gang i blant tar mannen ungene om morgenen og jeg får en time eller to til på øyet. Har søvnmangel så det holder, men sånn er vel bare livet når man har valgt å få barn. Vi har samme fordeling. Jeg er våken med ungene om natta OG står opp med dem hver morgen. Og mannen min sover (står opp på jobb kl 07 enkelte dager). Han sover enda i dag... Vi har ei ypperlig søvnfordeling...NOT!!
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2012 #8 Skrevet 4. februar 2012 står opp med hvert vårt barn vi. Noen ganger våkner eldste først, andre ganger minste. Sånn sett slipper vi å krangle om fordelingen. Jeg tar nattevåk med minste, han med eldste. Det er bare to år mellom dem og de kan finne på å være våkne samtidig om natten. Det eneste som irriterer meg er at mannen sovner alltid når han legger eldste og er klin umulig å vekke han. Kommer tuslende etter et par timer og da er stort sett jeg klar for sengen. Så det blir ikke mye kjærestetid om dagen:(
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 4. februar 2012 #9 Skrevet 4. februar 2012 Må fint stå opp både om natta og om morgenen. Men heldigvis er det sjelden noen av ungene er klar for å starte dagen før kl 7.30. En gang i blant tar mannen ungene om morgenen og jeg får en time eller to til på øyet. Har søvnmangel så det holder, men sånn er vel bare livet når man har valgt å få barn. Vi har samme fordeling. Jeg er våken med ungene om natta OG står opp med dem hver morgen. Og mannen min sover (står opp på jobb kl 07 enkelte dager). Han sover enda i dag... Vi har ei ypperlig søvnfordeling...NOT!! Hva med å gjøre noe med det?
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2012 #10 Skrevet 4. februar 2012 Jeg tar babyen hver natt, og vi står opp ca kl 06 (den siste mnd har babyen sovet gjennom eller bare våknet 1 gang da). Mannen sover natta gjennom og står opp ca kl 0715 når han skal på jobb. Jeg stuper utmattet i seng ca kl 2030 på kveldene, mens han sitter oppe og spiller tv-spill til kl 23-2330. I helgene tar jeg babyen på natta, og mannen står opp med babyen kl 06. Da sover jeg til kl 08, og så får mannen gå og legge seg og sove til kl 10-1030, og da går jeg inn og vekker ham. Jeg er fremdeles i mammapermisjon da, og har et par timer hver dag til å slenge meg på sofaen og hvile/kose meg mens babyen dagdupper. Mannen min har jo ikke mulighet til dette mens han er på jobb. Og jeg har alltid hatt mindre energi og dårligere søvnhjerte enn mannen min.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå