Anonym bruker Skrevet 3. februar 2012 #1 Skrevet 3. februar 2012 Vi må snart kjøpe ny bil og jeg lurer på hvordan bil dere med tre barn som fortsatt sitter i sete har. Vi vurderer 7 seter, men jeg ser at for å komme til de bakerste setene må man legge ned et av de første så det virker veldig klønete i hverdagen. Vurderer også en vanlig 5 seter, men er det noen som er brede nok for tre forovervendte barneseter? Har sett litt på Ford S-max, den ser ganske bred ut, men får man plass til tre barn i bredden eller blir det trangt? Hva slags bil har dere trebarnsfamilier og er dere fornøyde? Håper noen kan dele bilerfaringer med meg;)
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2012 #2 Skrevet 3. februar 2012 Vi har Peugeot 5008 - de to setene bak er ikke for voksne på langtur (pluss at da har man plass til minimalt med bagasje), men fint hvis man skal kjøre noen hjem eller til kortere turer. Vi har to forovervendte seter og ett bakovervendt sete.
It's all about me Skrevet 3. februar 2012 #3 Skrevet 3. februar 2012 Har S-max og det er at hav av plass til 3 seter bak. Det forde det er ikke en "sofa" bak, men tre fullverdige individuelle seter. Knall-god bil. Har 7 seter, og de to bakerste setene har liten benplass, men er enkle å komme til.
Mamma i vinden Skrevet 4. februar 2012 #4 Skrevet 4. februar 2012 Anbefaler en bil med tre seperate seter i baksetet. Vi har Citroen c4 grand picasso. Den er syvseter, men fås også som femseter. Vi har god plass til tre barneseter. De to bakerst blir til ekstrabruk. Praktisk! Dessuten er bagasjerommet større enn i en femseter.
Hoppsadans Skrevet 4. februar 2012 #5 Skrevet 4. februar 2012 Takk for svar. Er det tre forovervente seter dere med S-max og Citroen har og fortsatt god plass? Og hvordan er bagasjeplassen i S-maxen? Virker veldig greit med et par ekstra seter til ekstra barn hjem ol. Gleder meg skikkelig til større bil. Et svare styr nå om dagen å få tre barn inn i en vanlig stasjonsvogn;)
Venja Skrevet 4. februar 2012 #6 Skrevet 4. februar 2012 Har også Peugot 5008 og er veldig fornøyd. Har foreløpig to beltestoler og en babystol i baksete. God plass! Kjekt med ekstra seter i bagasjerommet når ungene har venner med seg, men lite bagasjeplass når de er oppe. Får akkurat plass til en liten trille, ikke så mye mer.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 4. februar 2012 #7 Skrevet 4. februar 2012 Eller du kan tenke stort. Vi har Caravelle og det er virkelig fantastisk når man har mange barn. Man slipper å legge sammen vognen og alt, og den er veldig sikker, også for de som sitter på de bakerste setene. Selv om dere ikke bruker disse setene til daglig, vil dere jo gjerne ha med dere venner til barna osv i framtiden, og da synes jeg setene bakerst i en 7-seter ikke virker helt trygge.
It's all about me Skrevet 4. februar 2012 #8 Skrevet 4. februar 2012 Takk for svar. Er det tre forovervente seter dere med S-max og Citroen har og fortsatt god plass? Og hvordan er bagasjeplassen i S-maxen? Virker veldig greit med et par ekstra seter til ekstra barn hjem ol. Gleder meg skikkelig til større bil. Et svare styr nå om dagen å få tre barn inn i en vanlig stasjonsvogn;) I vår S-max har vi to fremovervendte og et bakover. Men det er igrunn ikke noe å tenke på, alle seter får plass der.
It's all about me Skrevet 4. februar 2012 #9 Skrevet 4. februar 2012 Og bagasjerommet er greit stort, skal du ha kjempestort kan du velge Galaxy. Samme bil, bare litt lenger.
Mamma i vinden Skrevet 4. februar 2012 #10 Skrevet 4. februar 2012 Vi har citroen og har nå to fremovervendte og snart et bakovervendt babysete. God plass til begge deler.
Fire småtroll Skrevet 4. februar 2012 #11 Skrevet 4. februar 2012 Da vi hadde 3 barn i sete hadde vi en Peugeout 307sw, god plass i den. Da vi fikk fjerdemann kjøpte vi en Ford S-max, det er litt liten benplass på bakerste setene, men det er faste seter så sikkerheten bekymrer meg ikke. Personlig likte jeg peugeouten best, jeg likte bedre å kjøre den, særlig på vinterføre. Men du får mye bil i en s-max, den er akkurat passe høy/stor, god sikt, grei å parkere osv. Nå går vi og tenker på en Caravelle, det sitter langt inne siden ingen av oss har lyst på så stor bil, men det tvinger seg fram et behov når man har fire barn som vokser til
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 4. februar 2012 #12 Skrevet 4. februar 2012 Da vi hadde 3 barn i sete hadde vi en Peugeout 307sw, god plass i den. Da vi fikk fjerdemann kjøpte vi en Ford S-max, det er litt liten benplass på bakerste setene, men det er faste seter så sikkerheten bekymrer meg ikke. Personlig likte jeg peugeouten best, jeg likte bedre å kjøre den, særlig på vinterføre. Men du får mye bil i en s-max, den er akkurat passe høy/stor, god sikt, grei å parkere osv. Nå går vi og tenker på en Caravelle, det sitter langt inne siden ingen av oss har lyst på så stor bil, men det tvinger seg fram et behov når man har fire barn som vokser til Du kommer til å forgude bilen, bare vent å se Den er jo unik nettopp fordi den er så stor. Det er f.eks herlig å kunne gå inn i bilen og lukke døren bak seg i vind og regn når man skal feste barn i bilsetene osv. Og deilig å aldri måtte tenke på hva man kan ta med seg på ferie, for man har faktisk plass til alt, og litt til! De nyere Caravellene er også mer like småbiler i interiøret foran, med normalt stort ratt osv. Dersom dere går fo bilen vil jeg anbefale å finne (eller bestille om dere kjøper helt ny) en som har skyvedører på begge sidene, og dobbel dør bak i stede for luke.
Gjest Hercule Poirot Skrevet 4. februar 2012 #13 Skrevet 4. februar 2012 Det du trenger er Ford S-max! Fenomenal familiebil! Med fem seter har du et hav av plass for bakover- og forovervendte seter og du har god bagasjeplass. Trenger du sju seter og kjempegod bag.plass, så kjøper du Ford Galaxy. S-max'en er dessuten utrolig snasen å se på, god å kjøre og komfortabel, dt er jo ikke akkurat noe draw back. :-)
Hoppsadans Skrevet 4. februar 2012 #14 Skrevet 4. februar 2012 Har sett på S-maxen ja og den ser veldig fin ut. Skal absolutt sjekke ut skyvedører. Visste ikke at den hadde det. Har bare sett på finn foreløpig og der virker det som om alle har vanlige dører. Det er et av mine ønskekriterier, men man kan jo ikke få alt antagelig så jeg hadde slått det fra meg, men nå kan jeg sette det opp på listen igjen;) Alva: hva mener du med dobbel dør bak? Ikke sånn vanlig dør som alle biler har, men dører som går utover? ikke sikker om jeg forstår. Føler meg ikke helt klar for Caravelle ennå. Håper vi skal klare å stappe alle inn i en "normalt" stor bil;) Deilig med stor bagasjeplass også, ettersom vi stadig må ha med mer bagasje. Utrolig hvor mye bagasje man må ha med når man reiser med barn egentlig;) Skal sjekke ut Galaxy også. Er det str over s-max? HI
Nillo Skrevet 4. februar 2012 #15 Skrevet 4. februar 2012 alva snakker om caravelle trur eg, ikkje s-max. Me har fire barn, og har vurdert mange biler, men lander nå på en caddy maxi life, den er mindre enn caravellen, men større enn touranen som me har i dag.Den har også skyvedører som er ett stort pluss, men den er ikkje kul å se på.... S- max er super bil dersom du har tre barn
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 5. februar 2012 #16 Skrevet 5. februar 2012 Alva: hva mener du med dobbel dør bak? Ikke sånn vanlig dør som alle biler har, men dører som går utover? ikke sikker om jeg forstår. Føler meg ikke helt klar for Caravelle ennå. Håper vi skal klare å stappe alle inn i en "normalt" stor bil;) Skjønner deg godt da. Jeg satte meg helt på bakbeina i over et år da mannen snakket om stor bil, hadde helt angst for å kjøre dem! Men nå elsker jeg stor'bilen vår, hehe... Med doble dører mener jeg at det er to dører bak som åpnes ut mot sidene i stede for den luken bak som pleier å være på Caravelle og andre store biler. En fordel med luken er så klart at man står "under tak" når man løfter den opp og skal ha ting ut og inn av bilen, men den er til stort hinder dersom man rygger seg inn på parkeringsplasser fordi det da ikke blir plass til å åpne den. Det er det derimot plass til med doble dører. Og siden vi ofte rygger inn på ulike parkeringsplasser, så er doble dører bak genialt for oss
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 5. februar 2012 #17 Skrevet 5. februar 2012 Vi har en Renault Grand Scénic, 7-seter (de to bakerste bruker vi ikke foreløpig, og har da veldig greit med bagasjeplass) og en Caravelle:) Har to bakovervendte seter og én framovervendt
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2012 #18 Skrevet 5. februar 2012 Vi har en merchedes 220 st.vogn. God bagasje plass og bilen kan senere registreres over til 7 seter.
Hoppsadans Skrevet 5. februar 2012 #19 Skrevet 5. februar 2012 Alva: Ok, da skjønner jeg det med doble dører. Ikke helt inni hva som finnes på bilmarkedet så trenger litt forklaring;) Jeg føler at vi tar et ganske stort steg opp i bilklasse når vi vurderer større enn stasjonsvogn så skjønner deg at du satte deg på bakbeina en stund når dere vurderte en enda større bil;) Nillo: synes ikke caddy maxi life ser så ille ut. Den ser jo bare ut som en litt større Touran. Hvordan er dere fornøyde med Touranen. Er det god nok plass til tre barn? Får dere tre i bredden på første rad eller må dere bruke de to siste også? Har også vurdert den, men synes den virker litt mindre enn S-max? Noen som har vært borti Mazda 5? den virker ganske lik S-max, men endel billigere, ihvertfall brukte, skjønner ikke helt hvorfor? Skal sjekke ut Mercedes 220 stv og Renault Grand Scénic også. Flott med mange svar;)
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 5. februar 2012 #20 Skrevet 5. februar 2012 Mazda 5 har veldig smalt midtsete... Ganske umulig å få 3 barneseter inni der;)
Jojo x3 Skrevet 5. februar 2012 #21 Skrevet 5. februar 2012 Du får ikke plass til 3 barnseter ved siden av hverandre i Mazda 5. Vi har prøvd! Renault og Citroen har vi også prøvd, men ble ikke anbefalt det pga mye tekniske feil. De er billigere å kjøpe og man kan være både heldig og uheldig uansett hva man kjøper mener jeg da. Vi endte opp med Ford S-max og er superfornøyd. God plass til 3 barneseter og masse bagasjeplass. VI har 7 setern og de to bakre setene er enkle å sette opp om vi har med oss et par ekstra (uten bagasje). Med kun ett av de to bakerste setene oppslått får vi plass til vogn og bagasje.
Nillo Skrevet 5. februar 2012 #22 Skrevet 5. februar 2012 Me har vore veldig fornøyd med touranen, men med 4 barn er vi avhengig av å bruke setet i bagasjerommet til daglig, og da blir det litt knotete. Det går fint å ha tre barneseter, men kan være litt trangt å få klipse i selen, vist du har mangen putet med rygg ved siden av kvarandre. Den gangen me kjøpte den, vurderet vi også s-max, mazda 5, opel safira. Mazda 5 gjekk ikkje tre seter inni, safiraen og touranen nesten like store, og s-maxen var størst og best seteplass i baksetet og bagasjerommet. Men s- maxen var dyrest..... Min mann har vert og henta caddyen vår,og han var veldig førnøyd, nesten som å kjøre touranen, men eit hav av plass i forhold. Gleder meg til å teste den i morgen, og ikkje minst skyvedørene Lykke til med bilvalget og kjøpet!!
Hoppsadans Skrevet 7. februar 2012 #23 Skrevet 7. februar 2012 Takk for det;) Bra med tips ang Mazda 5. Da kan vi stryke den av listen. Vi har fortsatt litt tid på oss, men vi skal bruke litt av vinterferien på å prøvekjøre;) så det blir spennede.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå