Anonym bruker Skrevet 3. februar 2012 #1 Skrevet 3. februar 2012 På mandag hadde min datter en liten ulykke i bhg, hun datt ned fra en stol, og slo seg noe veldig. Jeg kunne løfte henne på onsdag, jeg fikk ikke lov til å løfte henne før, da hun hadde så utrolig vondt. Hun slo kragebeinet og venstre arm. I går og idag har hun nesten vært smertefri, hun har jo vondt nå og da, men ikke sånn som før. Når jeg skulle hente henne i bhg idag, så fortalte de meg at hun har fått en kul på kragebeinet. Jeg så den selv, og det er en ganske hard kul. Jeg ringte legen for å høre hva det kunne være, han sa at det kanskje kunne være ett lite brudd, men ikke noe alvorlig, og ikke noe som var nødvendig å sjekke før mandag. MEN, hønemora jeg er, så får jo jeg såklart ikke fred i sjela før jeg har snakket med noen av dere her inne. Selv om dere ikke er leger, så er det ganske betryggende å høre om deres egne erfaringer, da de ofte er mer realistisk enn legene sine. Så, hva tror dere denne kulen kan være? Kan det være brudd, eller kan det være noe annet? Noen som har opplevd lignende? Skal sies at hun har hatt mest vondt på kragebeinet der kulen nå er, og at hun ikke har noe mer smerter. Takk for svar.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2012 #2 Skrevet 3. februar 2012 brister og brudd i kragebeinet må bare gro som det er, om det ikke er helt galt fatt. for hvordan gipse der? Det blir lett kul på kragebeinet ved brist og brudd, og det vil være sånn for alltid. for bein gror ikke helt sånn som det var. Det bare dekker, og vokser litt der det vil ved brudd. Derfor ser man alltid spor etter tidligere brudd...
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2012 #3 Skrevet 3. februar 2012 Jeg vil tippe brudd på kravebenet. Datteren min brakk kravebenet under fødselen, og hun fikk en kul på det. De gjør ingenting med slike brudd, må bare prøve å unngå ting som smerter og la det gro av seg selv. Greit å ikke belaste armen mer enn nødvendig frem til det er grodd, ikke press henne til ting hun vegrer seg for å gjøre akkurat nå, for da er deg gjerne vondt..
Cat.68 Skrevet 3. februar 2012 #4 Skrevet 3. februar 2012 Det høres veldig ut som det er en brist eller brudd på kravebeinet.Dem får da en slik kul rundt brudd stedet. Dem gjør uansett ikke noe med et slikt brudd, da det må lege seg av seg selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå