Anonym bruker Skrevet 3. februar 2012 #1 Skrevet 3. februar 2012 Dersom man har kjøpt bolig, og ved overtakelsen ser at vasken ikke er gjort godt nok, hva er reglene på dette om man velger å si ifra om dette? Risikerer man å måtte vente på overtakelse sånn at de som selger rekker å vaske på nytt (eller om de har hatt firma som vasket- til firmaet har tid til å gjøre vasken bedre)? Evt hvor lenge er det "lov" til å la kjøper vente? Eller er det slik at vi overtar som normalt men at de har ansvar for å komme å vaske eller at vi kan kreve penger for at et firma skal fullføre utvasken (evt gjøre det selv mot betaling)?
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2012 #2 Skrevet 3. februar 2012 Vi nektet å skrive under på overtakelses papirene til de hadde vasket. Her er det mange muligheter så dere kan ta over, men skrive i papirene at dere ikke godtar vaskingen. Da må de betale for vaskebyrå eller betale dere for å ta vasken. Jeg vil da råde dere til å la de betale for vaskebyrå for det er utrolig mye jobb å vaske ned ett helt hus. Der brant broren min og konen hans seg. De godtok 6000 kr mot at de skulle vaske ned huset selv og det var det ikke verdt.
lille sprelle Skrevet 3. februar 2012 #3 Skrevet 3. februar 2012 Har opplevd det en gang. Fikk reduksjon i prisen på boligen. Jeg krevde skriftlig at megleren ikke skulle betale ut hele kjøpesum. Tips! Når man skal selge bolig. Avtal at kjøper skal komme før vaskerne drar og godkjenne og skrive under. Det fungerer veldig greit!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå