Gå til innhold

Håndtrykk... Er dere nøye på deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går var jeg på legevakten med guttungen på 7 år, og da vi omsider kom til håndhilste jeg på legen. Slik en normalt gjør når man møter ny mennesker. Han strakte fram hånden, men i det jeg tok den gled den liksom bare slapt ut igjen av hånden min. Urk... Jeg hater det når folk har slappe eller klamme håndtrykk, og synes det er kjemperart at de ikke tenker over dette selv. Og så de motsatte, de som later til å drive sport i å se om det er mulig å knuse alle bena i hånden din ved å trykke til hardest mulig.

Når man håndhilser skal man har et fast og bestemt trykk, og aller helst ha sørget for at håndflaten er tørr først. Dette lærte jeg både hjemme av mamma, og på barneskolen. Jeg har også hørt og lest om det utallige ganger etterpå, og jeg trodde faktisk det var normalt å vite om dette. Er jo bare et ørlite irritasjonsmoment dette her som jeg kom på etter episoden i går på legevakten, men jeg merker at folk som ikke kan håndhilse faktisk gjør et dårlig førsteinntrykk på meg. Spesielt de med skikkelig slappe håndtrykk, eller de som ikke yter motstand slik at du føler du knuser hånden deres enda du nesten ikke klemmer til. Er jeg helt sær så legger så veldig merke til håndtrykk? Og hvordan håndhilser dere? Tenker dere over det?

Videoannonse
Annonse
Gjest irismor
Skrevet

Øyekontakt og et fast håndtrykk. Hater slappfisker og unnavikere ;)

Skrevet

Tenker over det og legger, som deg, alltid merke til om det er slappfisker. Heldigvis møter man flest folk som kan å hilse.

Skrevet

Vi lærte viktigheten med hilsning med håndtrykk på videregående... Hadde aldri tenkt over det egentlig, men etter det så reagerer jeg på samme måte som deg HI. Spesielt når det kommer til leger, selgere, "viktige folk" og høyt utdannede. Folk som jeg "treffer på gaten" reagerer jeg ikke så mye på hvordan de hilser, kun disse slappfiskene med iskalde fingrer på sommeren :P

Vi lærte noe om at det var en sammenheng med personligheten i håndtrykket og, i alle fall hadde det mye og si på førsteinntrykk...

Skrevet

haaaater "sloppy fish" :) Jeg er mer "bone crusher" hehehe

Skrevet

Huffja, slappe håndtrykk er det ekleste jeg vet.

Omtrent like tafatt og stakkarslig som en slapp penis.

Skrevet

Hahaha....!!! Nå kommer jeg aldri til å kunne håndhilse på noen slappfisker igjen uten å se for meg en slapp penis! Takk for det bildet du :P

Skrevet

Jeg ble bevisst på det da jeg var rundt 10 år, og siden da har jeg hatt godt håndtrykk. Reagerer også på slappfisker!:-)

Skrevet

Hahaha....!!! Nå kommer jeg aldri til å kunne håndhilse på noen slappfisker igjen uten å se for meg en slapp penis! Takk for det bildet du :P

Da var mitt mål for kvelden oppnådd! ;)

Skrevet

Ja, jeg er veldig nøye på mitt håndtrykk - og legger veldig merke til andres.

Folk med veike og slappe håndtrykk tenker jeg på som folk uten meninger og ryggrad.

Skrevet

Nei, du er ikke sær.

Man skal kjenne et håndtrykk(fast og bestemt, men ikke klipe), og det skal avsluttes av begge. Og ikke bare skli ut.

Og så er det øyekontakten mens man hilser med hånden. Den er like viktig.

Dette har med normal høflighet å gjøre.

Skrevet

Generelt sett synes jeg at håndtrykk fra legen er en uting. Kan si mye rart om da jeg var på sykehus, men jeg er glad for at de ikke brukte tid og risikerte smitte ved å trykke meg i hånden hele tiden. (jada, jeg vet de vasker seg omtrent ihjel og spritlukta står, men likevel.

OG ja et håndtrykk skal være fast men ikke slik at man skviser labben til den andre.

Skrevet

Åh, det jeg hater enda mer enn et slapt hÅndtrykk, er sÅnne som enten ikke gidder Å stikke hÅnda helt inn i tommelgropen min sÅ jeg mÅ klemme de pÅ fingertuppene, eller de klemmer pÅ mine fingertupper. Jeg har litt en tvangstanke-aktig greie pÅ det der, og mÅ be folk om Å ta hÅndhilsinga pÅ nytt igjen. De fleste tar heldigvis dette helt greit, men noen blir faktisk litt forlegne eller usikre.

(Jeg har forøvrig hatt sex med en ganske slapp penis en gang. Og det var faktisk en av de deiligste sex-øyeblikkene mine! Er ikke helt sikker pÅ hvordan det helt gikk an, men... Slappe never er i alle fall for meg mye verre enn en slapp penis. :) )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...