Gå til innhold

når oppsøke lege ved hoste..?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

trenger sårt deres råd her.

 

Snuppa har nå hostet i 2 uker.. og det har blitt merkbart verre de siste 3-4 dagene. HUn er skikkelig forkjølet i tillegg..

 

men i dag synes jeg hosten har blittt enda verre.. den er nå sånn skikkelig rungende og "dyp" hvis dere skjønner. Formen er grei sånn ellers, men litt trøtt og sliten for det går selvfølgelig ut over nattesøvnen..

 

hadde dere ringt lege i dette tilfellet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skulle til å si at man gjerne hører det på hosten, om man trenger å ringe :) Jeg pleier å ringe når den blir sånn dyp som du beskriver. Var hos lege forrige fredag med dattra mi pga det samme, vært forkjøla i 1 mnd omtrent, men den begynte å bli skikkelig fæl, hosten. Det var ikke noe da, det måtte bare gå over. Men bedre med en sjekk for mye enn en for lite :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville også tatt en sjekk hos legen når hosten begynner å bli grov. Lillepia vår hostet i en måned uten at hun ble bedre hun fikk hostedempene av legen uten at det hjalp. Til slutt måtte hun begynne på ventolin og flutide. da ble alt bedre. Jeg foretrekker å ta en tur ekstra til legen en å se det an.

Vi var en tur med lillepia rett før jul pga hosten selv om vi var overbevist om at det var bare tull siden det hørtes ut som det samme gamle. Det viste seg at noe holdt på å sette seg i lungene så da ble det antibiotika

Jeg foretrekker å gå til fastlegen så hvis jeg synes småen er veldig dårlig på en fredag drar jeg heller til legen en å se det an og måtte dra til legevakta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, typisk at det ble verre i kveld.. får vel se det an i løpet av helgen, og så ringe fastlegen på mandag! blir det helt krise får vi ta en tur på legevakta, men vil helst også til fastlegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hosten ble bedre og helt borte et par-tre dager senere.. Men nå etter en uke uten snørr og hosting så er det ny forkjølelse og ny hosterunde :/

 

Takk for at du spør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff lykke til med neste runde :) Det er jo veldig positivt at det forsvant av seg selv. Medisiner er slitsomme greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv vært hos legen med min datter som har hostet og hanglet lenge. Først fikk jeg ventoline som hostesagt, funket ikke. Hosten ble verre og i dag fikk hun medisiner mot lungebetennelse.

Det er mange barn som får mykoplasmabakterien nå, mulig det din datter også har. Da kommer og går hosten, allmenntilstanden er ok, men litt sliten og kan ha litt feber..opp og ned. Hosten kan også forsvinne for å så komme tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...