Anonym bruker Skrevet 3. februar 2012 #1 Skrevet 3. februar 2012 Jeg kunne tenke meg at jeg tok de første 3 mnd, så at far tar de neste 6 mnd, og jeg de siste 3 mnd. Med førstemann er jeg selv hjemme de første 10 mnd, og de første 6-7 mnd var jeg helt utslitt av søvnmangel, skrik og skrål. Nå når førstemann er 9 mnd har vi det endelig helt topp, og jeg syns nesten det er urettferdig at pappaen bare får den siste sjarmøretappen nå snart; når gutten endelig sover fulle netter og har måltider og dagsoving i orden.. Spesielt siden jeg må gå gravid og føde, så syns jeg faktisk at far kan ta sin egen tørn med nestemann. Hva syns dere? Eller er det uheldig for babyen at hovedomsorgspersonen skiftes ut ved 3 mnd alder, og så pånytt ved 9 mnd alder?
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2012 #2 Skrevet 3. februar 2012 Tror ikke det er noe problem for ungen. Her hadde det blitt et problem siden jeg fullammet i nesten 7 mnd, og jeg hadde aldri klart å reise fra ungen og på jobb når den bare var 3 mnd. Men om du er ok med det, har ungene det helt fint med pappa. Det viktigste er at det er noen der for ungen hele døgnet, om det er en pappa eller en mamma som er der spiller ingen rolle.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2012 #3 Skrevet 3. februar 2012 Vi gjorde det omtrent som du tenker med begge våre. Ammingen ville blitt et problem hvis jeg hadde jobbet langt unna, men ettersom begge ungene tok flaske og jeg kunne gå hjem, eller få besøk av barnet på jobb hver dag, gikk det helt greit. Det var ikke bestandig jeg var så imponert over mannens husarbeid mens han hadde permisjon, men det gikk helt greit selv om ikke alt ble gjort slik jeg mente var best .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå