Gå til innhold

Hvor mye brus får barna dine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gir dere barna mye brus, eller kun i helgene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her får barna (9,7, 4,5 og 2,5 år) stort sett bare brus når vi er i besøk, eller selv feirer bursdag hjemme hos oss. Det hender de får en og annen lørdag når vi har kosemat også. Vil tro de i snitt får brus ca 2-3 ganger i måneden. De to mellomste barna er ikke så glad i brus, så de tar som regel bare noen slurker og vil heller ha vann, mens eldste og minste kunne drukket det hele dagen hver dag dersom de bare fikk lov :P

Skrevet

Her er det ikke noe brus på 3 åringen, men jeg ville ikke nektet ham det hvis "alle barna" i et selskap drakk brus og han også ville ha.

Synes brus er noe skvip selv, så det er nok derfor vi ikke har tilbudt ham det. Jeg ønsker heller at han skal drikke juice blandet med farris så lenge han ikke "krever" noe annet.

Skrevet

Jeg har barn på 5 og 7 år. De får ikke brus hver uke (i motsettning til meg selv som drikker alt for mye når ungene er i seng). Når det er selskaper og av og til ellers får de brus. Da får de ta så mye de vill, men ofte er det mer poppulært med saft.

Skrevet

Mine to på 5 år og 1.5 år drikker ikke brus..

Skrevet

Barna mine på 2, 4, 8, og 10 år får brus til fredagsmiddagen og lørdagsmiddagen. Så det blir vel noe sånt som 2-3 glass hver helg.

Skrevet

Har en gutt på 3,5år, han har fått smakt litt brus, men han syns det er for sterkt. Her er det saft som er tingen :)

Skrevet

Snuppa her er ikke så glad i brus. Hun kan godt be om det, men oftes står nesten glasset urørt.

Melk og vann er favoritten. Mens jeg selv der i mot.... Huff. Drikker altfor mye :(

Skrevet

Har to barn på 2,5 år og en baby.

Eldste har bare smakt brus et par ganger og da har han ikke likt det. Vi kjøper aldri brus her, så det er bare når vi er borte han har fått det.

Skrevet

Her er det kun brus lørdager og bursdager. Har en gutt på snart 6 år og en jente på 3,5 år. Veldig ofte glemmer de hele brusen. De foretrekker vann....enn så lenge :)

Skrevet

Har en jente på 2.5år og hun er ikke så veldig glad i brus så tipper kanskje 1 til 2 glass i måneden.

Enn så lenge foretrekker hun vann, melk eller eplejuice.

Skrevet

Mine barn elsker brus. Det har de vel etter meg :o

De får brus i helgene til middag og lørdagsgodteri og slik, når vi er hos andre som serverer brus og på ferie ol.

De får også litt brus når de er syke.

Skrevet

Min datter på 3 og et halv drikker ikke brus. Dette til tross for at både jeg og faren hennes drikker brus til middagen ca. hver dag, hun får saft :) Har aldri nektet henne å smake, hun synes bare ikke det er godt - sannsynligvis pga kullsyren :) Og da ser jeg virkelig ikke vitsen i å skulle tvinge henne til å like det ;)

Hun får forresten ikke godteri heller, har selvfølgelig smakt, men det er bare den siste måneden vi faktisk har kjøpt noe til henne ( da en liten sjokolade, enten som belønning, eller pga andre ting som har skjedd). Men ikke noe lørdagsgodteri, for å si det sånn :)

Skrevet

Mine barn elsker brus. Det har de vel etter meg :o

De får brus i helgene til middag og lørdagsgodteri og slik, når vi er hos andre som serverer brus og på ferie ol.

De får også litt brus når de er syke.

Samme her! :)
Skrevet

2 åringen får aldri brus. Hun har smakt hos sine besteforeldre, men jeg har satt foten ned og sagt at de ikke skal gi henne det. Saft får hun når jeg synes hun trenger litt ekstra trøst/er syk og noen ganger i helgene. Av godteri hender det hun får smake på chips, men stort sett er det rosiner hun får. Prøver å holde henne vekke fra det så lenge som mulig.

Skrevet

De får når vi har brus. Vi har det som oftes i helgene, men ikke alltid.

Har vi en middag der vi alle syns det er best med brus til så får de også brus.

Har unger som drikker veldig mye vann, så jeg syns ikke det er ett problem om de drikker litt brus. Det er jo ikke veldig mye de drikker heller. Men har ei jente i huset som ikke gidder å drikke vann, men vil bare ha alt annet. Så vi har satt restriksjoner på hvor mye ungene får drikke av saft, juice og slike ting. Hun kan fint drikke seg mett på saft og annen drikke, så måtte sette en stopper. Så vi vil heller ha brus av og til når vi skal kose oss enn å ha saft, juice og slike ting hver dag.

Skrevet

Vår på 2,5 år får ikke brus. Ønsker ikke at hun skal få smake det enda. Hun får saft når det er bursdager eller noe annet spesielt.

Skrevet

Hun får et par glass i uken sånn i gjenomsnitt.

Vi kan drikke brus både en mandag og en lørdag,kommer litt an på om vi har noe "godt" til middag,eller vi bare kjøper en flaske når vi er i butikken:)

Men hun er ikke så glad i det,hun drikker kanskje halvparten av et glass.Hun foretrekker juice,melk og vann:)

Skrevet

Ene barnet drikker aldri brus, han liker det ikke. Yngste drikker noen glass i uka, da fredag, lørdag eller søndag oftest.

Skrevet

De (2,5 og 5,5 år) får brus i helgene, da til helgemiddagene eller når vi er i bursdag o.l. Så, det blir vel et par glass i uka, men ikke så store glass som vi voksne heller i oss, for å si det sånn ;) Det blir halve glass.

Er ikke noe fanatisk på det, selv om jeg vet at det ikke er sunt. I dag var vi på harry - tur og de fikk juice til lunsj og brus da vi var på Godis - butikken. Minsten to 2 slurker og eldste har 2/3 igjen i kjøleskapet. Så, de er ikke så ivrige på det, og godt er jo det ;)

Skrevet

Her i huset får ikke jente brus særlig ofte. Det er ikke så ofte vi har det i hus, og hun selv er heller ikke så veldig interessert i brus. Vi er ikke hysteriske på det, hvis vi f.eks er på ferie får hun drikke brus så mye hun vil, men som regel vil hun helst ha vann! Det kommer muligens litt av at hun sliter med refluks, så det føles ikke så godt for henne å drikke syrlige og kullsyreholdige ting.

Skrevet

Jeg og Leah drikker som hovedregel bare brus på lørdag til lørdagsmaten :) Av og til på fredag eller søndag også, men da er det helst juice hun vil ha siden det kun er helg det er lov å drikke juice :) Hun er 4,5 år..

Selvsagt også bursdag og sånt :)

Skrevet

Mine får sjeldent brus. Når de er syke får de eplejuce og farris. Vi drikker mye farris. juce får de av og til i helgene, men de drikker mest melk og vann. Og biola til havregryn (frokost)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...