Gå til innhold

Svigermor!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svigermoren min har ett album av min sønn som hun kaller for "Bestemors Skrytealbum" inne på sin facebook profil der alle bildene hun har innpå er kopiert fra min profil. Jeg har ingenting i mot dette, og tenker jo at hun bare er kjempe stolt over sitt første barnebarn. Jeg har alltid kunne gått inn på dette albumet, men de siste dagene har jeg ikke kunnet se albumet eller noen av bildene. Synes det var rart og tenkte at det kanskje bare var en facebook feil, men så ser jeg på min samboer sin facebook at noen har kommentert bildene av min sønn inne på hennes album. Og jeg spør om han kommer inn på albumet. Der kommer han jammen meg rett inn.

Min samboer har ett godt forhold til sin mor, og tror jo selfølgelig ikke at hun har gjort det bevisst og sier at hun må ha gjort det med ett uhell. Han ble irritert da jeg nevnte at jeg trodde hun kanskje hadde gjort det. Og jeg fant ut hvordan man gjør det og viste han at det ikke er mulig å gjøre det ved en feiltakelse. Man må først inn ved albumet, så gå inn på "egendefinert" og så kommer det opp en rute der det over står "skjul dette for" der hun har skrevet hele navnet mitt at jeg ikke kan se albumet. Men han ville fremdeles ikke tro på meg, og ville ikke snakke mer om det. Men jeg ga meg ikke, så idag ser jeg at hun har skjult albumet fra samboeren min sin profil også, og man kommer ikke inn på albumet hennes lengre. Så nå er jeg helt sikker på at det er hun som har gjort det og det ikke bare er en fb feil. Alle andre enn oss kan se og kommentere bildene, og jeg kan ikke forstå hvorfor hun har gjort det.

Jeg kan jo nevne at hun bor langt unna og at hun bare har sett barnebarnet sitt på snart 8 mnd 5-6 ganger.

Jeg lurer veldig på hvorfor hun ikke vil dele albumet med meg? Vil hun ha bildene for seg selv? er hun sjalu? vil hun ikke at jeg skal se kommentarer hun får på bildene? Kan også nevne at hun later som om hun har en veldig god kontakt med sitt barnebarn, og skriver på bildene at han er sånn og han er sånn og han ligner på den og den.. Helst bare slekten på hennes side.

Jeg lurer nå på hvordan jeg kan ta dette med albumet opp med min samboer uten at det blir dårlig stemning. Han virker veldig redd for å komme i konflikt med sin mor, men ikke så redd for å komme i konflikt med meg. Men jeg hater dårlig stemning, så jeg er nok litt konfliktsky, og gjør alt for å unngå de. Men er ikke godt å holde det inni seg heller. Hvordan kan jeg ta dette opp med han på en fin måte, at jeg ønsker å kunne se albumet til min sønn som hun har på profilen sin?

Det ble visst langt dette her, men jeg håper på gode tips og råd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mulig at hun har gjort det, men Facebook har vært utrolig rar de siste ukene.

Jeg opplever at bilder jeg selv har lagt inn forsvinner, kommentarer som blir borte, statuser som plutselig formerer seg og blir lagt inn flere ganger selv om jeg bare har trykket en gang osv.

Vet at flere av mine venner også har problemer med at ting forsvinner for så å plutselig dukke opp igjen.

Er ikke sikkert at det er årsaken, men jeg ville spurt svigermor om hun har skjult albumet før du hopper i taket ;)

Skrevet

Mulig at hun har gjort det, men Facebook har vært utrolig rar de siste ukene.

Jeg opplever at bilder jeg selv har lagt inn forsvinner, kommentarer som blir borte, statuser som plutselig formerer seg og blir lagt inn flere ganger selv om jeg bare har trykket en gang osv.

Vet at flere av mine venner også har problemer med at ting forsvinner for så å plutselig dukke opp igjen.

Er ikke sikkert at det er årsaken, men jeg ville spurt svigermor om hun har skjult albumet før du hopper i taket ;)

Nei jeg kan jo på ingen måte bevise det, men jeg tenker når først alle andre kan se og kommentere utenom meg, og deretter min samboer, men alle andre kan se det? Det skal vel litt for att det klikker så tilfeldig for facebook tenker jeg. Men nei, jeg kan jo ikke være 100 % sikker. Men om det pluttselig ikke skal gå ann å se på for først meg, og noen dager etter min samboer men alle andre kan se må jo være veldig tilfeldig isåfall.. :)

Skrevet

Men jeg kunne jo kanskje spurt svigermor ja. Er bare så redd for at det skal bli dårlig stemning oss i mellom Takk for tips :)

Gjest sug lut
Skrevet

Bortsett fra det, hvorfor ikke bare fortsette med nick når du uansett er junimamma11?

Gjest amandine
Skrevet (endret)

Jeg må vel si at selv om jeg gir svigermor tilgang på mine bilder så hadde jeg aldri aldri latt henne publisere noe som helst av det på fb!! Det vet hun og det respekterer hun.

I min bok har ikke bilder av barna mine noe som helst på nettet å gjøre i det hele tatt, nettopp fordi du har begrenset kontroll.

Hadde din svigermor vært min svigermor hadde bildekrana vært stengt for fremtiden.

Endret av amandine
Skrevet

Fjern hennes tilgang til deres bildealbum også.

Hadde blitt helt sykt provosert om noen la ut bilder av mine barn på FB uten å høre med meg først.

Skrevet

For ikke å snakke om: har du oversikt over hvilke personverninnstillinger hun bruker på sin fb? Det er milevis forskjell på om hun har 50 vennerhun kjenner godt som kan se bildene hennes, eller om det er venners venner eller fritt for alle.

Hvem kan se (og kopiere fritt) bildene av ditt søte barn som plasker i badekaret etc? Skrekk og gru. Min svigermor er mer av typen Personvernvafforno(fordi hun verken bruker internett mye eller tenker tanken på at det finnes den typen mennesker som tråler nettet etter "koselige babybilder")

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...