Anonym bruker Skrevet 3. februar 2012 #1 Skrevet 3. februar 2012 Hei jeg skrev et innlegg om hvilken trehjuling jeg skulle velge for noen mnd siden. har ikke blitt noen klokere, da jeg fikk mye svar tilbake at det er kombivognene/duovognene med fire hjul som dugde på landet osv.. jeg hadde egentlig bestemt meg for en "lett"vogn denne gangen, da jeg hadde simovogn 2005 kombivogn sist, og synes den var klumpete og tung. men ser jo at de nye modellene er mye finere og ser lettere ut. derfor tenkte jeg litt på emmaljunga.. ,men er det så ekkelt å trille med trehjulinger i snø/grus osv på landet da? jeg bor nemlig langt ute på landet og trilling blir jo ute på grusveier osv. takk for svar
Gjest Kira 1+1 underveis Skrevet 3. februar 2012 #2 Skrevet 3. februar 2012 Jeg haar sverget til trehjuling hele veien, og bor også på bondelandet;) Her er det grusveier og masse snø hele vinteren, men har aldri følt at vognene har vært ustabil noen gang. Har i tillegg ofte med meg en 40-kilos hund på turene. For meg har det ikke vært aktuelt å ha en stor "tung" vogn, uansett om folk har sagt at de er mer stabile. Første vognen vi hadde var en Teutonia spirit og nå har vi en TFK. Så det er vel litt smak og behag, men jeg personlig synes det har gått veldig greit.
MMr Skrevet 3. februar 2012 #3 Skrevet 3. februar 2012 Har også teutonia spirit og bur utpå landet Går kjempefint, men det er ein fordel at framhjulet kan låses. Veit ikkje om det er standard på alle vogner med tre hjul. Viss det er dempingen du tenke på så har hjula så og seie ingen betydning, heller ikkje om det er plast- eller luft hjul. Dempinga ligg i sjølve vogna så den vil variere uansett om du har trehuling eller firehjuling Alle vogner med tre hjul som blir selt i Norge er godkjente, også når det gjeld stødighet. Har sjølv eit barn som har klatra både inn og ut av vogna utan at den har velta eller noko slikt. Plasthjula som er på teutonia spirit er litt breie slik at ein flyt litt meir oppå snøen enn å berre søkke igjennom. Syntes det var mykje bedre, men det kjem vel litt an på kva ein likar best sjølv..
Underveis --> Skrevet 3. februar 2012 #4 Skrevet 3. februar 2012 Har også TFK'en. Er et must at forhjulet ikke er for lite om man skal ha trehjuling og at det kan låses. Har aldri opplevd det som tungvindt med tre hjul. Bor i et snøhøl på bøgda ;-)
<3 lykkeligeida er mamma <3 Skrevet 3. februar 2012 #5 Skrevet 3. februar 2012 Jeg har tautonia s3 og kommer IKKE til å bytte. Elsker vogna. Elsker håndbremsen og at hjulet forran kan låses. Og den trilles i masse snø, grus og tilogmed på stranda.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå