Gå til innhold

Navner ble Charmaine Amandine


Anbefalte innlegg

Skrevet

På jenta vår:) Er så stolt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du tuller vel nå?

Det var fryktelig tungt og ambisiøst.

Skrevet

Med det navnet kan hun presentere seg hvor som helst i verden og de vil kunne uttale navnet hennes :D

Skrevet

Regner med at du og far er utenlandske, siden dere velger å gi barnet to utenlandske navn?

 

Det kunne hvertfall glidd rett inn i det danske kongehuset; der har også barna mengder av lange, pompøse og voldsomme navn.

 

Men på den annen side er det jo folkelig nok; Amandine-poteten blir nok glad for at noen vil oppkalle sitt barn etter den :) Får bare håpe at jenta ikke får en potetaktig fasong i tillegg når hun blir stor.

 

Til lykke med vesla!

Skrevet

Seriøst?

 

 

Skal dere bruke begge navnene i dagligtale? Så slitsomt for dattaren deres.

 

Har du ikke tenkt fremover? Din datter skal ha dette tunge navnet med seg hele livet. (Eller hvertfall frem til hun er 18år). Tenk når hun er i barnehagen, og ingen andre klarer å si navnet hennes, eller når hun er på ungdomskolen og blir mobbet fordi navnet er merkelig.

Skrevet

Fint navn :D

 

Vi valgte Suzianne Michaela Chantell. Fint med flere navn så kan barnet velge selv.

Skrevet

Seriøst?

 

 

Skal dere bruke begge navnene i dagligtale? Så slitsomt for dattaren deres.

 

Har du ikke tenkt fremover? Din datter skal ha dette tunge navnet med seg hele livet. (Eller hvertfall frem til hun er 18år). Tenk når hun er i barnehagen, og ingen andre klarer å si navnet hennes, eller når hun er på ungdomskolen og blir mobbet fordi navnet er merkelig.

 

Folk heter Ngyap, Phung og Onur uten å bli mobba. Charmaine er lett å uttale, og navnet er ikke merkelig, men unikt og interessant. Tror det bare er folk fra bortgjemte bygdestrøk hvor Torkjell er det mest eksotiske du kan hete som har sånne latterlige meninger.

Skrevet

Og det er bare navmisbrukende såpeoperaelskende blonde bimboer fra Oslo eller Drammen som velger navn som Charmaine på ungene sine.

Skrevet

Charmaine syns jeg var ok. Men med Amandine blir litt for mye.

Skrevet

Med det navnet kan hun presentere seg hvor som helst i verden og de vil kunne uttale navnet hennes :D

 

Bortsett fra i det landet hun bor...Sjarmæin? Tsjarmain? Sjarmeine?

Skrevet

Det var et skikkelig ung mor på bygda-navn, spør du meg...Forutinntatt som jeg er..

Gjest amandine
Skrevet (endret)

Amandine er helt kult, det, om man har litt humor ift poteten eller er glad i fransk og mandler som meg.. Men hadde vel ikke kalt ungen det...

Endret av amandine
Skrevet

Hvordan uttaler man det sa du? Sjaman? Sjarmain? Sjarmaine? Sjarmine? Veldig enkelt ja...

Skrevet

Tror jeg melder deg til barnevernet- ditt troll. Det like forkastelig som å låse døra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...