Gå til innhold

Når startet dere opp med grøt til babyen...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

ta også gjerne med hvor mye/ofte....takk :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg begynte når han var 3,5mnd. Var i smaråd med hs og lege. Er jo ikke anbefalt å begynne før 4mnd, eller 6mnd om du fullammer.

Gav bare et par teskjeer de første dagene, så var vi oppe i en porsjon etter noen dager, så etter et par uker fikk han grøt 2 ganger om dagen. Morgen og kveld. Lagde en vanlig porsjon som sto bakpå pakken. Gav han ca. 75% av den igjen. :P

Skrevet

Startet med grøt ca rundt 5 mnd alder med eldstemann, og rundt 4 mnd med nr to, bare som en smak, et par små skjeer og MM ellers til alle måltider..

Skrevet

3mnd, da jeg hadde ett matvrak;) han fikk ikke grøt til å begynne med, men velling. mme mettet ikke nok, så ett par skjeer blandet i flaska gjorde underværk:) de har ikke vondt av å prøve:) og er de sultene, så er det jo bare å prøve! skikkelig grøt fikk han fra 3,5-4mnd ca. fulgte bruksnvisning, men blandet m mme, ikke vann. og da fikk han det til alle måltider:)

Skrevet

Her begynte vi allerede med smaksprøver en dag da gutten var 4 mnd gammel, fordi han krevde pupp annenhver time døgnet rundt og jeg begynte å bli utslitt (han nektet flaske). Men tarmene hans var virkelig ikke klare for det; vi hadde en hylskrikende baby hele kvelden og halve natta... Stakkars gutten... Så da ventet vi til han var 6 mnd før vi prøvde igjen; da gikk det problemfritt!

Mitt tips: ikke begynn med grøt før du må. Det var vondt å høre gutten min skrike pga smerter som vi selv var skyld i :( Vet om en annen baby som utviklet forbigående allergi fordi de innførte grøt allerede når han var 3 måneder gammel...

Skrevet

Er velling bare tynn grøt eller hva er egentlig velling...? Sorry sikkert dumt spørsmål....:o)

Skrevet

velling er tynn grøt blandet ut i vann eller i mm\mme. :)

Det finnes egne velling blandinger, men man kan fint lage selv.

Skrevet

i sverige får man hvertfall kjøpt ett pulver som heter velling, men vi brukte bare vanlig grøt(den første typer) og mme, blande sånn att de fortsatt kan drikke drikke fra flaske, en ske eller to til å begynne med, så ser du fort om de tåler det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...