Anonym bruker Skrevet 3. februar 2012 #1 Skrevet 3. februar 2012 Jeg er hjemme med datteren vår på 10 mnd. Står opp hver eneste morra med hun. og jeg legger hun hver kveld. Gubben jobber hele uken (9-16.30), og ca 2 helger i mnd hvor han jobber natt (11-0400) og en helg hvor han jobber dagen på lørdag (10-1500).. Når han kommer hjem kl5 på morningen i helgene, så sover han til 11-12-13- eller 14. Alt etter hva han ønsker selv. Denne helgen har han helt fri. Men her om dagen spurte jeg han om jeg kunne sove lenge EN dag. Da sa han ja. Nå i dag sier han at han skal jakte i morgen på morran, og hele søndag.... Altså "hintet" var at jeg ikke fikk sove ut. Jeg får sjelden mulighet til og *sove ut*. Det er så sjelden som kanskje en dag i mnd. kanskje ikke det engang. Men jeg mener nå at er man et par og bor sammen og har ansvar for en baby, må man være flink på og hjelpe hverandre litt når man er sliten. Han blir sur hvis han merker at jeg blir furten pga dette, og tror at jeg misliker at han skal jakte! Det gjør jeg jo ikke! i det hele tatt... Jeg spurte hvem han skulle på jakt med i morgen og på søndag, da sa han at han skulle jakte alene i morgen, og hadde en avtale på søndag om jakt med faren. Er det dumt av meg og ha lyst til og forlange og få en dag til og sove ut? Han har jo ingen avtaler i morgen med noen, og skauen er jo rett ved huset.. Er jeg urimelig? Blir så usikker.. Han jobber jo mye og synes det sikkert er deilig og kunne gjøre litt som han vil når han har fri.. Men jeg leengter etter en lang og god søvn..
LillaGorilla♥♥ Skrevet 3. februar 2012 #2 Skrevet 3. februar 2012 Nei, du er ikke urimelig. Alle trenger søvn, og søvn er viktigere enn jakt.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2012 #3 Skrevet 3. februar 2012 Forlang søvn! Om du ikke har lyst å si nei til han så si at han kan dra på jakt når du har stått opp Det er kanskje lurt å lage en fast avtale på dette. Her i huset er mannen våken med lille til hun roer seg på kvelden (hun er bare to uker gammel) og jeg står opp med henne og resten av gjengen, som skal på skolen, på morgenen så får han sove lenge. Han har jobb annenhver helg så i frihelgene hans har vi hver vår dag å sove lenge på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå