Anonym bruker Skrevet 3. februar 2012 #1 Skrevet 3. februar 2012 Etter noen år med barn som sover av og på, tror jeg jeg har mista evnen til å sove godt. Far sover nå med baby om natta, jeg ligger i et annet rom. Står opp med baby ca 06 hver dag, siden far har henne om natten. Jeg sovner fort om kvelden. Mellom 21 og 22. Så våkner jeg, enten av meg selv, eller av en av ungene, og har INGEN sjans til å sovne igjen. Dvs, våkner jeg ett, sover jeg ikke lenger. Det sier seg selv at livskvaliteten er bånn som følge av dette, og ungene lider også av det. Idag våknet jeg av meg selv 0315, og har vært våken siden. Jo nærmere klokka er seks, jo mer tenker jeg på at jeg snart skal opp. Hva kan jeg gjøre? Har dette med søvn bare blitt en "issue" for meg? Må jeg lære meg å ikke ta det så "alvorlig", eller trenger jeg medisiner (er redd for å bli trøtt hele dagen av dem). TAKK for svar!
bobbelfru Skrevet 3. februar 2012 #2 Skrevet 3. februar 2012 Hei! jeg bruker sovemedesiner og blir dårlig av de som kalles Imovane men ikke stilnoct. jeg bruker 3 dager i uken. og det fungerer greit for oss.
pip pip Skrevet 3. februar 2012 #3 Skrevet 3. februar 2012 Etter fødselen sov jeg utrolig dårlig. Har altid tatt lang tid før jeg sovnet, men nå tok ikke søvnen i det hele tatt. Utrolig frustrerende. En venninne av meg er biopat og anbefalte meg denne "kuren": Vital Sleep fra ayruveda, mega B-stress og magnesium. det var nesten som å ha tatt en sovetablett. Sovnet med en gang. Helt utrolig. Gikk på det i 3 mnd og dette er snart 2 år sien. Sover kjempe bra nå. Så prøv Vital Sleep og se om det kan hjepe deg Får kjøpt det på helsekost
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2012 #4 Skrevet 3. februar 2012 Hei hi. Vil bare si at jeg er prikk lik. Og problemene kom for fullt når jeg fikk barn. Etter det har det vært en stupende spiral for meg. Kombinasjon av til tider desperasjon og manglende forståelse hos min mann har ikke gjort det bedre. Min mann hadde aldri tatt babyen på natten. Eller da hadde jeg lyttet for han blir sykt dårlig humør bare av en natt med forstyrrelser. Og han har vel aldri forstått hvor seriøse søvnproblemer jeg har. Tør ikke ta sovepiller da jeg er livredd for å bli avhengig. Har prøvd akupunktur uten hjelp. Så du har min store forståelse. Det er fælt å ha det slik.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2012 #5 Skrevet 3. februar 2012 Hvis du drikker cola eller kaffe om kvelden kan du oppleve det du gjør. Forsøk derfor å droppe det helt i to uker. Når det gjelder "helsekost" skal u være litt forsiktig. Undersøkelser har vist at det meste av de produktene som virker inneholder stoffer som ikke er oppgitt. Ta heller en prat med legen slik at du eventuelt vet hva du tar.
Ikkesåallerværst Skrevet 3. februar 2012 #6 Skrevet 3. februar 2012 Jeg har hatt det helt likt. Løsningen for meg var meditasjon/midfullness. Kjøpte en bok som heter "stress" av Andries J Kroese. I tillegg hadde jeg en rutine hver kveld hvor jeg skrev tre ting jeg hadde vært god til den dagen, tre ting jeg ønsket hjelp til å takle, og tre ting jeg var taknemlig for. Funket for meg
Himmel og hav Skrevet 3. februar 2012 #7 Skrevet 3. februar 2012 Dette funker for meg: Når jeg våkner om natta så putter jeg propper i ørene og hører på en lydbok. Jeg ligger i senga, med øynene igjen og slapper av og bare lytter på svak, svakt volum. Som regel sovner jeg igjen etter en stund, men om jeg ikke gjør det, så føles det allikevel mye bedre enn om jeg har ligget og vridd meg og vært irritert. For da har jeg ihvertfall hvilt og hatt det fint isteden for å være stressa for at jeg ikke får sove.
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 3. februar 2012 #8 Skrevet 3. februar 2012 Synes rådet til himmel og hav var bra:) Da stresser du ikke så med å prøve å sove igjen, og da sovner du kanskje:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå