Skylander Skrevet 2. februar 2012 #1 Skrevet 2. februar 2012 Hvilken instans har størst kompetanse på barn med adferdsproblematikk? Jeg begynner å spekulere i om adferden til mitt barn skyldes epilepsi. PPT er jo allerede på banen å driver kartlegging barnet mitt, er dette nok? Hvem er det som henviser til EEG undersøkelse?
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 2. februar 2012 #3 Skrevet 2. februar 2012 gå til fastlegen først og be om at han/henne henviser videre til BUP pga adferdsproblemer!
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2012 #4 Skrevet 2. februar 2012 Nei. Til fastlegen først, og fortell han at du mistenker epilepsi, så henviser han til sykehuset. Om de ikke kommer frem til epilepsi der, kan det være en ide og ta det til BUP. BUP er ikke epilepsispesialister.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2012 #6 Skrevet 2. februar 2012 Fastlegen eller barnespesialist henviser til EEG eller oppfølging på epilepsisykehus. Dersom disse prøvene ikke viser tegn på epilepsi er det aktuelt med henvisning til BUP. Barnehagen (dersom barnet går der) kan også kontakte PPT. Har vært gjennom akkurat det samme.
Skylander Skrevet 3. februar 2012 Forfatter #7 Skrevet 3. februar 2012 Takk for svar dere! Pratet med PPT idag pr tlf og nevnte da mulig epilepsi, og får et møte med dem på onsdag. Så da får jeg klarhet i hva som allerede er blitt kartlagt og hva de mener vi skal gjøre videre. Tror de har planen klar, hørtes iallefall slik ut!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå