Anonym bruker Skrevet 2. februar 2012 #1 Skrevet 2. februar 2012 Jeg har funnet ut at jeg reagerer på laktose, så det har jeg kuttet ut, eller jeg tåler litt, men ikke ren melk. Nå har jeg mistanker om at jeg ikke tåler rent egg heller (altså ikke i mat). Får løs mage, men ikke hver gang. Hmmm... Ikke når jeg spiser egg på brødskiva, men tok 1 egg istad uten noe. Men jeg er 29år og kan matintolleranse komme med åra?
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2012 #2 Skrevet 2. februar 2012 Jeg har opplevd noe av det samme som deg når det kommer til melk. Drakk masse av det da jeg var yngre, men sliter veldig med rene melkeprodukter nå. Startet vel i midten av 20-årene, og blir ofte dårlig i magen hvis jeg forsøker å drikke et glass med melk. Men oster og andre produkter med melk i går fint. Så mitt svar er, ja jeg tror man kan bli intolerant med årene....
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2012 #3 Skrevet 2. februar 2012 Ja, det kan man bli. Men i mitt tilfelle ble jeg kvitt det igjen. Jeg unngikk det jeg ble allergisk mot i tenårene i 5-6 år - før jeg rørte det igjen. (Egg og peanøtter.), og da reagerte jeg ikke lengre når jeg prøvde forsiktig etter noen år. Jeg vet ikke hvor normalt det er.., men slik var det i alle fall her. Jeg hadde skygget banen helt, for det har en tendens til å balle på seg om du fortsetter, slik du blir allergisk mot enda flere ting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå