Gå til innhold

Kaffe - pepsi max


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvor mye sunnere er det å drikke masse kaffe kontra drikke en del pepsi max? Skjønner ikke helt greia med at kaffe i store mengder er ok, selvom man er opptatt av et sunt kosthold. Jeg drikker ikke kaffe, men er dessverre avhengig av pepsi max, og "unnskylder" meg med at noe må jeg også ha som ikke drikke kaffe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kaffe inneholder masse antioksidanter, og det ser ut som den har flere positive helseeffekter i forhold til feks hjerte/kar og diabetes.

 

Pepsi max har ingen helseeffekter og er dessuten proppet full av e-stoffer og kunstig søtningsmiddel.

 

Så hvis man drikker kaffe med måte, er det vel ingen tvil om hva som er best for kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaffe inneholder masse antioksidanter, pepsi max har ingen ting kroppen trenger. Men et overforbruk av koffein er vel ikke direkte heldig uansett.

 

Akkurat nå sitter jeg med en kopp koffeinfri kaffe, jeg har strevd veldig med å holde meg innenfor når deg gjelder koffeinmengde nå i svangerskapet. Gleder meg til dette ikke lenger er en bekymring, jeg tror nemlig ikke det er så kjempefarlig med koffein for voksne. Ungen skal få slippe overdose...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...