Anonym bruker Skrevet 2. februar 2012 #1 Skrevet 2. februar 2012 dette gjelder broren til samboeren min og damen hans. De har et barn på snart 1 år sammen og det er en del problemstillinger der, men det jeg syns er det værste er hvordan boforholdet er. Det er utrolig skittent der, oppvasken står over alt, på kjøkkenbenken, stuebordet og det flyter av ting/klær osv på gulvet. Det ser rett og slett ikke ut der. Nå har de bodd der i 1 år og det har vært det samme hele tiden, ikke rydding eler vasking av noe slag. Begge går hjemme av forskjellige ting, uten at jeg skal gå nærmere på det (men er ikke sykdom det gjelder) så der sitter de på ræva dag ut og dag inn uten at de gjør noe for å ha det koslig og ikke minst ryddig rundt seg og de er aldri ute i frisk luft med barnet. Finner stadig på unnskyldninger når vi spør om de vil være med ut å leke i helgene. Oppi dette har de en hund og, en stor hund så sitter i buret sitt stort sett hele dagen, går sjelden tur med den, maks postkassa som er 20 meter unna. Jeg har pratet litt sånn anonym om dette til helsesøster og hun syns det hørtes bekymrende ut og at det gikk ann å høre med BV om hva man kan gjøre, men jeg har ikke greid å gjort det enda. Hva mener dere? Jeg tenker på det lille barnet oppi det her, jeg ville aldri latt mine unger vokse opp sånn, så hvorfor skal dette uskyldige barnet gjøre det, vokse opp i drit, ja for det er rett og slett drit der. Takker på forhånd for svar.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2012 #2 Skrevet 2. februar 2012 Normal skitt og litt rot er ikke urovekkende, men om barnet konstant lever i skitt, støv, rot og kaos så er det noe å bekymre seg over. Jeg ville meldt fra + at jeg ville meldt fra til Mattilsynet ang. hunden.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2012 #3 Skrevet 2. februar 2012 Jeg tenker at de kanskje trenger en oppvekker og at nettopp barnevernet kan bistå der. Si ifra. Ikke sunt med et slikt oppvekstmiljø.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2012 #4 Skrevet 2. februar 2012 Ikke noe barnevernet bryr seg med. Du skulle visst hva som skal til for at de bryr seg. Der er normaler ikke alle liker(som du). Men det betyr ikke at det er galt.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2012 #5 Skrevet 2. februar 2012 Høres ikke ut som om den stakkars hunden har det bra..en stor hund i bur hele dagen?? Og ikke høres det ut som et bra bo-forhold for barnet heller.. Hadde sagt i fra til BV
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2012 #6 Skrevet 2. februar 2012 En vennepar av meg var slik som du beskriver av disse to er. Skitat hus, ingen jobb, de har to barn, er aldri ute osv. Jeg meldte fra og de fikk mye god hjelp. Viste seg, som det ofte gjør i slike hjem, at de lå mer bak. Ungene fikk plass i barnehage, far fikk kurs av NAV, mor fikk den hjelpen hun trengte og hele familien ble hjulpet frem til et bedre liv der de nå selv kan ta vare på både unger, jobb, hus og hjem. De var jævla sinte da jeg ringte, men de har takket meg i ettertid. Vi er fortsatt venner.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2012 #7 Skrevet 2. februar 2012 Jeg jobber i barnevernet og jeg ville meldt fra. Barnet er såpass lite og det du beskriver høres ikke ut som et bra oppvekstmiljø!
Skylander Skrevet 2. februar 2012 #8 Skrevet 2. februar 2012 Hørtes ikke bra ut! "Barnevernets hovedoppgave er å sikre at barn og unge som lever under forhold som kan skade deres helse og utvikling, får nødvendig hjelp og omsorg til rett tid, samt å bidra til at barn og unge får trygge oppvekstkår." Hvis du tror at et barn lever under slike forhold, så har du plikt til å melde fra!
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2012 #9 Skrevet 2. februar 2012 Hvis man er bekymret, så er det bedre å melde enn å unnlate å gjøre det. Barnevernet skal jo være de som gjør vurderingen... Faktisk meldte barnehagen oss til barnevernet på mandag, fordi det er en fullstendig kommunikasjonssvikt mellom oss og dem, og det første vi gjorde var å takke dem for å faktisk følge de retningslinjer som foreligger, kontakte rett instans og for at de bryr seg om barna våre. Vi har faktisk oppfordret dem til å ta kontakt med barnevernet rett og slett fordi vi mener at det er det som er korrekt i situasjoner hvor det finnes en bekymring, uansett om denne i etterkant viser seg å være fullstendig ubegrunnet. Det er det jo barnevernet som skal finne ut av, ikke barnehagen, vi eller andre synsere i slike tilfeller.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2012 #10 Skrevet 2. februar 2012 Hvorfor i alle dager ? Barnehagen meldte dere pga kommunikasjonssvikt ? Du har drevet med da, holdt deg for øra mens ansatte har prøvd å snakke med deg ? Dette var spesielt må jeg si!
☆☆☆ Skrevet 2. februar 2012 #11 Skrevet 2. februar 2012 Hvorfor i alle dager ? Barnehagen meldte dere pga kommunikasjonssvikt ? Du har drevet med da, holdt deg for øra mens ansatte har prøvd å snakke med deg ? Dette var spesielt må jeg si! Eventuelt kan man legge den mer normale definisjonen av kommunikasjonssvikt til grunn, og anta at barnehagen og/eller foreldrene har misforstått hverandre og at barnehagen dermed har fått feil inntrykk av en situasjon?
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2012 #12 Skrevet 2. februar 2012 syns dette høres grusomt ut for hunden.vær så snill og meld i fra til mattilsynet.dette er forferdelig..dyreplageri og la hunder sitte i bur hele dagen.hva slags liv er det.?gjør noe med saken.please
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2012 #13 Skrevet 2. februar 2012 Det er nettopp fordi du ikke vet du skal sende bekymringsmelding. Du er bekymret Så avgjør bv om det er grunn for tiltak
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2012 #14 Skrevet 2. februar 2012 Hvorfor i alle dager ? Barnehagen meldte dere pga kommunikasjonssvikt ? Du har drevet med da, holdt deg for øra mens ansatte har prøvd å snakke med deg ? Dette var spesielt må jeg si! Ja, det er nok spesielt, men det er også pedleder. Men vi er glade for at vedkommende bryr seg så mye om våre barns velbefinnende at de går til det skritt å melde. Ved tidligere problemer med kommunikasjonen har de uttrykt en bekymring for adferd hos barna, og vi har derfor oppfordret dem til å kontakte barnevernet. Og vi har selv kontaktet PPT. Ingenting galt med det, og en melding til barnevernet kan jo ha med mange flere ting enn omsorgssvikt. Som feks barnas adferd. Det kan jo legges til at ett av våre barn har en moderat alvorlig sykdom, som blant annet gir et bestemt utseende, og at en del av problematikken ligger der.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2012 #15 Skrevet 2. februar 2012 Hvorfor i alle dager ? Barnehagen meldte dere pga kommunikasjonssvikt ? Du har drevet med da, holdt deg for øra mens ansatte har prøvd å snakke med deg ? Dette var spesielt må jeg si! Eventuelt kan man legge den mer normale definisjonen av kommunikasjonssvikt til grunn, og anta at barnehagen og/eller foreldrene har misforstått hverandre og at barnehagen dermed har fått feil inntrykk av en situasjon? Ja, nemlig:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå