Gå til innhold

Har du en super god og enkel oppskrift på dessert?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fruktsalat med sukker kanel lake over og vaniljesaus til. Skal marineres i laken en stund før servering Og laken trenger ikke være for søt.

Skrevet

Skjær opp biter av vannmelon og jordbær å ha det i en bolle... Strø sukker over(pass på så det ikke blir for mye;), skvis ca 1 lime oppi og rasp litt limeskall oppi. Smak til med hvor mye sukker eller lime i forhold til mengden med jordbær og melon;) Trenger ikke noe annet ved siden av, men vanilje kesam eller krem er godt ved siden av.

Veeeldig enkel men drit god ;)

Skrevet

Skjær opp biter av vannmelon og jordbær å ha det i en bolle... Strø sukker over(pass på så det ikke blir for mye;), skvis ca 1 lime oppi og rasp litt limeskall oppi. Smak til med hvor mye sukker eller lime i forhold til mengden med jordbær og melon;) Trenger ikke noe annet ved siden av, men vanilje kesam eller krem er godt ved siden av.

Veeeldig enkel men drit god ;)

p.s kan la det stå litt i kjøleskap i 15-20 min først, så limen og sukkeret gjør nytta si ;)

Skrevet

Denne kaka er farlig god! Ikke minst, lett å lage.

Mislykka sjokoladekake :)

200 gram smør

200 gram kokesjokolade ---> Smeltes sammen

4 egg

2 dl. sukker ----> Eggedosis

2,5 dl. hvetemel

1 ts. vaniljesukker

1 ts. bakepulver

Bland den smelta sjokoladen m/smøret sammen med eggedosisen. Vend så forsiktig inn det tørre.

Rund kakeform. 225 grader, max 12 min.

Serveres med is. Det er bare kanten rundt kaken som er stekt, det andre blir en kjempegod sjokoladesaus.

Gjest irismor
Skrevet

Varme bjørnebær og vaniljeis :)

Jacob vaniljeis (Meny) eller vaniljeis med eggeplommer fra Hening Olsrn.

Skrevet

Visp en pk kremflote.

Putt i:

En stk hakket kokesjokolade

En pk marengs. (Bruker å legge de under et kjøkkenhandkle e. L. Så så de deler seg litt. )

bær eller frukt. (Jeg bruker ofte bare en boks fruktcocktail.

Bland og server :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...