Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 2. februar 2012 #1 Skrevet 2. februar 2012 Får barna deres leke og se på krigsfilmer? Hva med spill på data og spillkonsoller? Min gutt på 7 år er helt opphengt i slike ting, og leker krig og dreping mye. Enten han leker med lego, eller med andre ting. Hvor setter dere grensen?
Mandalas Skrevet 2. februar 2012 #2 Skrevet 2. februar 2012 Jeg har en gutt på åtte år som også elsker krigsleker, -spill, -filmer etc. Av filmer og serier får han se alt på barnekanalene (nrksuper, cartoon, boomerang etc). Sammen med pappaen har han sett en Star Wars film og noen Harry Potter filmer. Av spill så er vi ganske restriktive. Vi har ingen tv-spill med aldersgense over 7 år, så det mest "voldelige" han har der er Lego Star Wars til Wii. Men så spiller han også dataspill, sånne gratisspill på nettet. Der er det et krigsspill han får spille, med enkel grafikk og uten ekle detaljer. Utenom det må han finne seg andre ting å spille. Når det gjelder leking har han en søster som regulerer det hele. De leker litt herjeleker og litt med Pet Shop Det er vanskelig å komme unna krigsleker og ting, siden alt til gutter skal være så tøft. Men så lenge man har en viss kontroll på hva barna ser og spiller så tror jeg ikke det er noen fare.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå