Gå til innhold

søskenvogn?


bringebærsnipp

Anbefalte innlegg

Jenta vår blir akkurat 2 år når mini kommer.

Nå har vi emmaljunga citycross og er storfornøyd med den! Men lurer veldig om det er best å bytte den ut med søskenvogn..? Vi triller til barnehagen hver dag og bor sentralt. Vet det går an å kjøpe søskensete og ståbrett til vognen vi har. Kanskje er det like greit? Skulle ønske jeg kjente noen med erfaringer.

Noen erfaringer eller tanker rundt dette hos noen av dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har akkurat som deg, CC til jenta. Blir 20 mnd mellom våre. Sjekka ut med søskensete til CC i dag, men det kan visst ikke festes på citybag :( Tror vi kommer til å vente med å kjøpe søskenvogn til det nærmer seg august - så får vi se om behovet er der når tiden kommer. Om hun sover på dagtid enda, og hvor mye hun går selv.. Vanskelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, så at man da må bruke den "stor jente" vogna og kjøpe en mykbag. Det gidder jeg ikke. Så egentlig ikke så ålreit ut å sitte der heller syns jeg. Ståbrett til en toåring? Har en følse av at de turene til barnehagen kan bli meget lange med en toåring som vimser over alt, kanskje gråter fordi hun ikke vil gå eller fordi hun ikke får sitte i vogna. :( Vi kjøper heller ikke evt vogn nå, er litt tidlig enda syns jeg..;P Men er fint å ha noen å diskutere det litt med. Da ser man plutselig klarere hva ens eget behov er. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tenkte at søskenvogn var unødvendig. Hadde med bæretøy og så vekslet jeg på hvem som var i vogna, (storesøster var 2 år og 2 mnd da lillebror ble født)

 

Det gikk i omtrent fire mnd, da hadde lillebror blitt en stor koloss som brukte str 80 i klær, og jeg holdt på å bære meg i hjel. Det hører til historien at jeg ikke kjører bil, så vi går mye. Storesøster hadde fremdeles behov for å sove en dupp på dagen av og til, iallefall på lange turer.

 

Søskenvogna var fantastisk! Vi hadde en tfk søskenvogn, og la bare lillebrors mykbag oppi den. Denne vogna brukte vi masse, fram til i sommer, da var storesøster fire og lillebror to, og behovet var ikke like stort lenger, og vi byttet ut med en enkel vogn med søskenbrett,

Søskenbrettet har vi brukt veldig lite, forresten. Men det har aller mest med vogna å gjøre, samt at hun er veldig flink til å gå.

 

De gangene storesøster gikk selv, brukte vi bare søskensetet til bagasjeplass. Veldig greit.

 

 

 

 

 

 

 

Beklager skrivefeil, ipadting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok vi får en søskenvogn til høsten jeg da, takk for fine innspill! :) Ser nå at det blir mest praktisk.

Var ikke helt psykisk forberedt på søskenvogn siden dette svangerskapet er langt fra planlagt. Plutselig blir det to sprinkelsenger og søskenvogn osv. istedet for å arve som var planen. Vel vel, ingen kan planlegge livet...;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har oxo cc vogn, men vile ha en kjøpesenter tralle til mini, tenkte litt lengre, siden vi hadde planer om å ikke la det gå så lang tid mellom barna, så når neste kommer blir det 20 mnd mellom. jeg kjøpte babyjogger city elite, den kan både brukes til en og til to barn! falt for alle de forskjellige måtene den kunne kombineres på. mini trivdes også veldig godt i den, han sitter så høyt og ser alt han er nyskjerrig på:) skal kjøpe bagdelen til vogna når tiden nærmer seg, og ellers har jeg jo cc til babyen. event kjøpe et ståbett til den, men som du nevnte bringebærsnipp, det blir til de dagen man har GOD tid!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...